Internet wel gevonden maar niet verbonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abalonet

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2009
Hallo, ik heb net de computer van mijn broer overgenomen omdat hij deze niet meer nodig heeft etc. maar nu heb ik hem aangesloten en alles doet het prima. maar als ik wil aanmelden op het internet vraagt hij geen wachtwoord en gaat meteen door tot het verbinden. even later zegt hij dat hij niet verbonden is ipv verbonden in het internetprogrammatje. het is een gewone windows xp computer van het merk ASUS. met een soort antennetje waarmee ik het internet kan ontvangen. kan iemand mij uitleggen wat er aan de hand is? mijn oude computer stond op dezelfde plek en had wel internet en had dit probleem ook met mijn oude pc, maar die deed het na een halfjaar opeens weer. de rest van de computers in huis hebben ook gewoon internet.

alvast bedankt,
Thomas

krijg je een lijstje met verbindingen

zo ja kan je dan op die verbinding rechtmuisknop klikken of ergens eigenschappen vinden van de verbinding ?

Nee, er komt dan alleen 'wat is dit?' te staan. Hij pakt het internet van de buren ook niet. Heel raar, internet aan en uit zetten werkt ook niet.

ik zou eerst proberen de drivers van je wifi nog een keer te installeren

werkt dit niet

dan kan je kiezen dat je een andere draadloze ontvanger koopt USB of PCI zijn rond de 20 euro al te koop

en je kan altijd ook nog kiezen voor een her installatie van je Windows Xp

Ja ik heb al een soort antenne die achter in de pc gaat waardoor hij het internet kan ontvangen, ik heb gister wel wat dingen geprobeerd. Zoals het uitzetten van firewalls dan werd hij heeel even verbonden en verdween het weer. Hoe kan ik de wifi drivers installeren? Of waar haal ik ze vandaan?

ik weet dat je al een draadloze antenne achterop hebt

maar als die stuk is dan kan je het wel blijven proberen

maar je kan ook vanaf 10 euro een nieuwe kopen

zat die draadloze kaart er origineel in dan kan je de drivers als het goed is op de Asus website downloaden

Ja zal ik is proberen dan, nou als ik naar help ga dan gaat het nog allemaal over inbelverbindingen en telefoonnummers. Denk niet dat er zon kaart in zit, oude computer al. Maar hij kan de verbindingspunten wl vinden maar dan blijft hij zeggen 'niet verbonden'

Ja zal ik is proberen dan, nou als ik naar help ga dan gaat het nog allemaal over inbelverbindingen en telefoonnummers. Denk niet dat er zon kaart in zit, oude computer al. Maar hij kan de verbindingspunten wl vinden maar dan blijft hij zeggen 'niet verbonden'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan