[Internet] wel nationale internet maar geen internationaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yamitommie

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Hallo,

familie van mij in Wit-Rusland kunnen geen internetverbinding krijgen met buitenlandse websites, wel die van hun eigen land. Waar zou dit aan kunnen liggen? Want ik kan het vanaf hier niet overzien en uitleggen via telefoon gaat moeilijk. Iemand een idee?

Hier doe je niet veel aan, de Wit-Russische regering zal bepaalde sensuur opleggen bij de ISP bedrijven daar.

Mischien een grote firewall die het tegen houdt(Netzoals China).
Mischien te ontwijken dmv proxy, maar dat weet ik niet zeker

ja maar ze konden er eerst wel bij en toen weer niet, dan ligt het niet aan de regering denk ik

wat is eerst wel en eerst niet?

is dat 2 minuten wel en dan erafgegooid,

of is dat vorige maand nog wel
en sinds deze maand niet meer

Hier het [trieste] antwoord op je vraag:

Internetgebruik scherper ingeperkt in Wit-Rusland

De Wit-Russische president Aleksandr Loekasjenko heeft donderdag opdracht gegeven om de toegang tot het internet verder in te perken. De voormalige sovjetstaat moet China, dat structureel censuur toepast, als voorbeeld nemen, zei hij. In Wit-Rusland moeten gebruikers van internetcafé's zich al identificeren en over internettoegang in kantoren en woonhuizen heeft de staat een monopolie. Deze maatregelen zijn volgens Loekasjenko niet afdoende.

Het standpunt van de regering van de autoritaire president Aleksandr Loekasjenko, sinds 1994 aan de macht, is dat burgers recht hebben op „ongevaarlijk internet”, waarbij de bevolking wordt beschermd tegen buitenlandse propaganda. „Wit-Rusland kent een probleem met de toevoer van desinformatie van buitenlandse sites, die destructieve invloed uitoefenen op ons land”, zei staatssecretaris van Informatie Lilia Ananitsj. Zij wees voor mogelijke ‘oplossingen’ naar China, „dat al ervaring heeft met het afsluiten van sites op zijn territorium”. Peking heeft een zeer uitgebreid instrumentarium tot zijn beschikking om het web te censureren en internetgebruikers te controleren.

Laatst bewerkt:
ik was daar afgelopen vakantie nog en daar hoefde ik me niet te identificeren en ik kon gewoon op buitenlandse sites (internetcafe) hoe verklaar je dit dan?

Wanneer was "afgelopen vakantie" ?

Dit proces van censuur is in november 2007 gestart en wordt met regelmaat aangescherpt.
Bovenstaande tekst heb ik niet bedacht, die komt gewoon uit de krant.

Als je kortgeleden nog in Belarus was zou het kunnen dat die internetcaféhouder een smart cookie was [zijn ze vaak wel] die via proxy trucs "over de grens" kwam... of een "vriendje" van de club van Loekasjenko......

OK, dan lijkt het erop dat je gewoon "stom geluk" gehad hebt dat je er uit kwam... of een inventieve internetcafé operator.... Google maar eens op "censuur wit rusland"... erg triest dat een regering zulke maatregelen gebruikt om het volk "dom" te houden... eigenlijk is er daar niets veranderd sinds de "good old" CCCP...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan