internet werkt héél traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

anstof

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2003
Kan iemand mij helpen met internet Explorer 9 (9.0.8112.16421)

Sinds enkel dagen werkt mijn internet zo verschrikkelijk traag (soms minuten vooraleer de site tevoorschijn komt). Alles op mijn computer werkt prima, ik dacht namelijk eerst aan een virus. Is dat zo, of is er iets met Explorer aan de hand. Ik gebruik Windows Vista.

Mvg,
Anstof

Probeer eens je browser te updaten, of ga liever een andere browser zoals Google Chrome gebruiken.

Schoon allereerst de DNS cache op in Windows:
Ga naar Start>Uitvoeren en typ: cmd (Ctrl & Shift & Enter)
Typ in het geopende venster: ipconfig /flushdns
Klik Enter

Ook is het een goed idee om je schijf op te schonen met CCleaner of met de ingebouwde schijfopruimer van Windows en daarna je schijf te defragmenteren.
Start CCleaner op of laat CCleaner updaten.
  • Run Ccleaner en klik in de linkse kolom op Opties
  • Selecteer het tabblad Geavanceerd
  • Haal het vinkje weg voor Verwijder alleen bestanden in Windows Temp-systeemmap die ouder zijn dan 24 uur
  • Haal het vinkje weg voor Verwijder alleen bestanden in de Prullenbak die ouder zijn dan 24 uur
  • Selecteer het tabblad Instellingen
  • Haal het vinkje weg bij "Computer automatisch schoonmaken...."
  • Klik in de linkse kolom op Cleaner.
  • Klik dan achtereenvolgens op Analyseer en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linkse kolom op Register
  • Klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK

Herstart je pc.

Andere mogelijke oorzaken van een trage internetverbinding (bijv.traag browsen en downloaden) o.a:
-Problemen bij de provider en/of door provider geleverde hardware (modem en/of router)
-Andere hardware-problemen (kabels e.d)
-Problemen met netwerk drivers
-In het geval van Wifi slechte netwerkverbinding
-Conflicterende software bijv. virusscanners die het internetverkeer scannen (Avast is een bekend voorbeeld)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan