Internet werkt niet bij opstarten PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

HelpSamir

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2014
Hallo Iedereen!

Als ik mijn nieuwe Windows 8 PC opstart, valt mijn internetverbinding opeens weg! Er komt dan een sterretje boven de signaalsterkte-indicator en er staat: ''beperkt''
Het groene POWER lampje op mijn router wordt dan oranje. En mijn internet doet het dan op alle apparaten thuis voor 5-10 minuten niet. Het internet herstelt zich wel automatisch weer.

Dit gebeurt alleen als ik mijn nieuwe Windows 8 PC opstart. Voorheen heb ik nooit dit probleem gehad. Ik heb nog twee andere laptop's thuis (beide Windows 7) en bij het opstarten van die computers doen zich geen problemen voor.

- volgens mij heb ik 'n kabelaansluiting
- Windows 8
- voorgeïnstalleerde volledige(tijdelijke) versie van McAfee
- Tele2 modem

Kan iemand me hiermee helpen?

Ik heb wel 'n vermoeden dat deze nieuwe PC automatisch verbinding probeert te maken in het netwerk met andere PC's
Ik heb nog niets van instellingen gewijzigd want ik heb de computer nieuw gekocht 2 weken geleden.

Op 'n ander forum had iemand ongeveer hetzelfde probleem. Hem werd uiteindelijk voorgesteld dit in te typen op prompt: ARP -d *

Ik durf dat echter niet omdat ik niet weet wat dat is en uit angst voor toekomstige problemen omdat ik niet weet wat ik veranderd heb.

Groetjes, Samir

Hoi
Welkom op Helpmij :)
Heb je, toen je je nieuwe pc aansloot, je modem/router gereset?
Stroom eraf voor +/- 2 minuten en dan weer insteken.
Anders dit:
Ga naar command prompt (start>alle programma's>bureau-accessoires>opdracht prompt) klik rechts op 't pictogram en kies
"Uitvoeren als administrator"
typ achter de prompt (knipperende cursor)

ipconfig /all (hier zie je alle verbindingsgegevens maak evt. 'n screenshot d.m.v. Alt + Prt Scr-toets)

ipconfig /renew (IP-adres wordt vernieuwd)

ipconfig /release (IP-adres wordt vrijgegeven)

ipconfig /flushdns (DNS-cache wordt vernieuwd)

achter elke opdracht Enter-toets!
Herstart de pc('s)
Schakel anders je firewall eens even uit om te controleren of daar problemen mee zijn.
Start anders eens in de veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot) en kies daar voor "velige modus met netwerkmogelijkheden).

Laatst bewerkt:
Dankjewel Mik Zjegger! Het probleem is opgelost denk ik, nadat ik die opdrachten heb ingevoerd heeft het probleem zich niet meer voorgedaan! Erg bedankt voor de snelle en juiste oplossing!

Groetjes,
Samir

Ik dacht dat het probleem opgelost was, maar het blijkt dus niet zo. Het probleem doet zich weer voor nu. Ik heb net mijn PC opgestart met WIFI uit. Pas toen ik de WIFI aanzette, viel het internet weer weg op alle apparaten thuis. Ik zal een screenshot uploaden van de 3 opdrachten die ik heb uitgevoerd.
De opdrachten heb ik in de volgorde waarin jij het hebt vermeld, uitgevoerd.
ipconfig all 1.jpg
ipconfig all 2.jpg
ipconfig release flushdns.jpg
ipconfig renew.jpg

Laatst bewerkt:
Vink bij eigenschappen v.d. verbinding de IPv6 eens uit en kijk of dat wat oplost. Wel herstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan