Internet werkt niet maar op andere router wel.

• Onderwerp starter Onderwerp starter michiel117
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

michiel117

Hallo allemaal,

Ik ben sinds een dag bij me vader en ik moet nu een ander netwerk instellen (dit luk wel) alleen als ik internet-explorer opstart kan hij de pagina niet vinden

>problemen vast stellen werkt ook niet router 15 cec uitzetten en weer aan''

Ook heb ik geprobeerd

uitvoeren>
command
>ipconfig /renew
>ipconfig /release

Maar dit werkt niet omdat ik ook een bleutooth netwerk op me pc heb en hij denk dat hij die opdrachten daarvoor meot uitvoeren.

(''trouwens als ik bij me ma ben doet me netwerk het wel gewoon prima)
maar het kan ook niet aan de router van me pa liggen want op zijn pc doet het netwerk het daar ook prima >

Ik heb met simple port forward wel mijn ip verander in een statisch/denamisch IP mischien kan het daar aan liggen ( spf start trouwens niet meer op :()

Please HELP !:thumb:

Vriendelijke groet Michiel

Screenshot van ipconfig /renew
ipconfig /release

Bijlagen

• WWW.JPG
    WWW.JPG
    51,6 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt door een moderator:
Zie ook mijn posting in je andere discussiedraad.

1. Ik denk dat je het CMD-venster als Administrator moeten starten voordat je ipconfig /release en ipconfig /renew mag doen.
Maak dus op je bureaublad een nieuwe snelkoppeling naar CMD.EXE, rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
Voer in dat nieuwe CMD-venster je opdrachten uit.
2. Je kunt bij ipconfig /release en ipconfig /renew ook aangeven welke van welke netwerkverbinding je het ip-adres wilt vrijgeven en weer opvragen.
Voorbeeld: Als ik doe [Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl
dan zie ik bij mij dat er 2 netwerkverbindingen zijn. Die heten bij mij "LAN-verbinding" en "LAN-verbinding 2".
Als ik nu in zo'n Administrator CMD-venster het ip-adres van "LAN-verbinding 2" wil vrijgeven en opnieuw opvragen, dan doe ik dat zo:
ipconfig /release "LAN-verbinding 2"
ipconifg /renew "LAN-verbinding 2"

Je ziet dus dat ik kan aangeven van welke netwerkverbinding ik het ip-adres wil vrijgeven en hernieuwen. Jij kunt dat ook ;) Je zult alleen even moeten uitzoeken hoe de verbinding heet, via dat [Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Zie ook mijn posting in je andere discussiedraad.

1. Ik denk dat je het CMD-venster als Administrator moeten starten voordat je ipconfig /release en ipconfig /renew mag doen.
Maak dus op je bureaublad een nieuwe snelkoppeling naar CMD.EXE, rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
Voer in dat nieuwe CMD-venster je opdrachten uit.
2. Je kunt bij ipconfig /release en ipconfig /renew ook aangeven welke van welke netwerkverbinding je het ip-adres wilt vrijgeven en weer opvragen.
Voorbeeld: Als ik doe [Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl
dan zie ik bij mij dat er 2 netwerkverbindingen zijn. Die heten bij mij "LAN-verbinding" en "LAN-verbinding 2".
Als ik nu in zo'n Administrator CMD-venster het ip-adres van "LAN-verbinding 2" wil vrijgeven en opnieuw opvragen, dan doe ik dat zo:
ipconfig /release "LAN-verbinding 2"
ipconifg /renew "LAN-verbinding 2"

Je ziet dus dat ik kan aangeven van welke netwerkverbinding ik het ip-adres wil vrijgeven en hernieuwen. Jij kunt dat ook ;) Je zult alleen even moeten uitzoeken hoe de verbinding heet, via dat [Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl

Succes,

Tijs.

Dit gaat ongeveer ook om die andere topic van me alleen hier wist ik nog niet zo goed wat er aan de hand was ;)
Tnx, voor je reactie

Vraag is opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan