Internet werkt niet meer na computer restart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0706

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2010
Hallo,

Ik heb een Mini Laptop geleend van mijn oom en nu is er een probleempje: Als je de computer opnieuw opstart of je doet het scherm dicht voor stand-by dan is opeens de internet weg!
Dan moet ik de Mini Laptop ongeveer een half uur uitlaten en dan doet hij het weer, hoe kan dit?

Het is een:

Computer:
Fabrikant Hewlett-Packard
Computer model: HP Mini 210-1100
Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

Netwerkkaart:
Realtek RTL8102E/RTL8103E Family PCI-E Fast Esthernet
Fabrikant: Broadcom
Model: Broadcom 4313 (802.11b/g/n)

Alvast bedankt,

Laatst bewerkt door een moderator:
Energiebeheer van de netwerkkaarten bekijken?

Ga naar Computerbeheer > Apparaatbeheer en rechtsklik op die kaart en Eigenschappen > tabblad Energiebeheer. Vinkje weghalen bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen"
De netwerkkaarten moeten altijd onder alle omstandigheden volledig stroom krijgen.

Na restart kan hij weer geen verbinding maken.
Wat kan het anders zijn? :confused:

Ben je bekabeld aan gesloten of draadloos?

Je hebt Ethernet LAN en Wireless LAN. Ethernet LAN (kabel) moet het gewoon goed doen. Doet ie dat goed?

Dat van dat energiebeheer betreft vooral wireless. Heb je de Eigenschappen/Energiebeheer daarvan bekeken en eventueel aangepast?

Welke modem/router heb je?

Ben je bekabeld aan gesloten of draadloos?

Je hebt Ethernet LAN en Wireless LAN. Ethernet LAN (kabel) moet het gewoon goed doen. Doet ie dat goed?

Dat van dat energiebeheer betreft vooral wireless. Heb je de Eigenschappen/Energiebeheer daarvan bekeken en eventueel aangepast?

Welke modem/router heb je?

Bij de kabel werkt het gewoon na de restart.
Maar met draadloos na restart vind hij gewoon geen enkel draadloze internet meer, want normaal staan er wel een stuk of 10 in.
En aan de modem kan het niet liggen, want het is overal zo!

Het ligt aan die laptop, niet aan die Router of Modem.
Anders zou de laptop het bij mijn oom het ook moeten doen. (Hij is namelijk van me oom en die vind dit probleem dus ook al lastig)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan