Internet werkt niet, msn wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

moikie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2006
Ik heb geprobeerd een nieuwe toschiba laptop (Windows XP Home) aan te sluiten op een Motorola modem, met internet van Casema (midi). Dit via een netwerkkabel zonder router.

Na de installatie konden we gebruik maken van internet en msn, maar na enige tijd viel de verbinding met internet weg, later op de avond was er ineens wel weer verbinding. De volgende dag (nadat de laptop uit en aan was gezet) was er weer verbinding, maar later op de dag konden de pagina's niet worden weergegeven, terwijl msn wel gewoon werkte. Na het nogmaals uit en aanzetten van de laptop en het modem blijft dit probleem gewoon bestaan. De LAN-verbinding geeft wel gewoon aan dat hij is verbonden.

Zone Alarm is wel actief op de laptop, verder zijn programma's als spybot en ad- aware geinstalleerd, maar die hebben nog niet gedraaid omdat de laptop nog helemaal nieuw is.

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen

En als je Zone Alarm eens uit zet? kan je dan wel op het internet komen?

probeer eens

start --> uitvoeren --> cmd --> ipconfig /flushdns

dit ruimt je dns cache op. probeer dit eens als je de melding in je browser krijgt van kan server niet vinden

Ik heb inmiddels getest of het een DNS probleem is, en als ik het ip adres van helpmij.nl invul dan kom ik wel gewoon op de site. Volgens mij kan het dan niet aan Zone Alarm liggen.

Ik heb nu wel de andere programma's 'uninstalled' en de computer opnieuw opgestart en nu doet internet het wel weer gewoon.

Ik hoop dat het probleem nu is opgelost, anders laat ik het weer weten.

Bedankt nog voor de hulp!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan