internet werkt niet na al men pogingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

woutertbeckers

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2006
probleem met internet en als ik ip config type krijg ik dit

connection specific dns suffix............:/
autoconfiguration ip adres...................:***.***.***.**
subnet mask.........................................:***.***.*.*
default gatway.....................................:/

bij men lan status krijg ik dit
status: conected
duration 00.51.41
speed 100 mbps
activity sent recieved

packets 246 0

ik heb alle instelling van telenet gezet zoals het moet
maar normaal doet xp dat vanzelf ik heb ook al een paar keer alles geformateerd en alles terug gëinstaleerd met en zonder al de hardware dusja als iem iets weet laat het me aub weten

Irritant dat je die ip-adressen gemaskeerd hebt, maar ik neem aan dat je een 169.x.x.x als autoconfiguration ip-adres gekregen had?

Dat betekent dat je van Telenet geen ip-adres gekregen hebt. Nou weet ik niet wat je allemaal moet instellen voor Telenet, maar er zijn een paar mogelijkheden:
1. Je hebt meer apparaten tegelijk aangesloten staan op de switch dan door Telenet is toegestaan.
2. De modem staat niet in de juiste status voor wat betreft de verbinding met telenet. Kijk dat even na (link naar support pagina)
3. Je hebt misschien de verkeerde type kabel gebruikt voor danwel de switch, danwel de pc. Kijk hier voor de zekerheid en ook in het pakket geleverde installatieïnstructie.
4. Heb je de switch wel aangesloten op de kabelmodem?

Succes,

Tijs.

nee nee die switch dinge is het ook niet allee het heeft toch altijd al zo gewerkt en aan de kabel ligt het ook niet

Nu weten we nog niet of je een 169.x.x.x adres krijgt.

Krijg je zo'n adres?

Hé die Wouter,

Download anders ff winsock fix.... klik http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html

Daarna zou je tcp/ip instelling weer op neutraal moeten staan.
Kijk ook even of je netwerkkaart goed geinstalleerd is, dus geen
uitroeptekens of vraagtekens in apparaatbeheer

;)

Remy

Leg eens uit hoe het erbij jou uitziet?

Maak je gebruik van een router, switch hub? of rechtstreeks aan het modem? Ander kabel gebruikt? Netwerkkaart al opnieuw geinstalleerd? Winsockfix geprobeerd?

met een hub maar als ik hem rechtstreeks op de modem aansluit werkt het ook niet netwerk kaart werkt zoals hij hoort al 1000 keer ofzo opnieuw geïnstaleerd:) Winsockfix en Winsockxpfix ook al geprobeerd nieuwe kabel ja als ik hem rechtstreeks op de modem aan heb gesloten

Als ik ervan uit mag gaan dat je wel gewoon een 10 mbit of 100 mbit verbinding hebt als je je pc rechtstreeks aansluit op de modem én je krijgt dan wel een ip-adres, dan heb je wellicht
1. Niet de uplink aansluiting gebruikt voor het aansluiten van de switch op de Telenet modem
2. Geen cross-kabel gebruikt tussen je switch en de modem, maar een gewone straight-through kabel.

Krijg je zelfs indien rechtstreeks aangesloten op de modem geen ip-adres, maar heb je wel een 10 mbit of 100 mbit link, dan ligt het probleem in het aansluitpunt van de Telenet modem (bijv., indien ADSL, de splitter verkeerd aangesloten, de telefoonkabel vanaf de splitter is kapot etc.) of zelfs nog in de infrastructuur 'achter' de modem (bij Telenet dus).
Kijk dus eerst je modemaansluiting en/of splitter en/of telefoonkabel na.
Als dat allemaal goed is, dan moet je in contact met Telenet waarom je geen ip-adres van ze krijgt. Laat ze meteen even nakijken of de verbinding tot en met je modem goed is.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan