Internet werkt niet op een windows 98 SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

bullitownzyou

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Berichten
20
Hallo,

Ik loop een soort van stage op een basisschool en repareer daar de computers. Omdat ik nog maar net een half jaartje/jaartje begonnen ben aan mijn ICT-opleiding heb ik er niet ernorm veel verstand van, maar wel veel :D

Er is een computer waar ik echt al heel veel uur in heb gestoken om het internet werkend te krijgen, maar tevergeefs.

Ik heb de drivers van internet gehaald en geinstalleerd, ook de network adapter base drivers ofzoiets.

pingen naar 127.0.0.1/localhost doet het, naar website niet...

met ipconfig /renew_all staat er:
IP-configuratieFout

De DHCP-server is niet beschikbaar: De adapter wordt vernieuwd

Windows 98 IP configuratie

0 Ethernet adapter :

IP-adres . . . . . . . . . . . : 169.254.85.47
Subnetmasker . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway . . . :


Met ipconfig staat er dit: (ipconfig /all werkt niet op een 1 of andere manier :shocked: )
Windows 98 IP configuratie

0 Ethernet adapter :

IP-adres . . . . . . . . . . . : 169.254.85.47
Subnetmasker . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway . . . :


Op een computer waar het internet het wel doet staat er dit bij ipconfig:
Windows 98 IP configuratie

0 Ethernet adapter :

IP-adres . . . . . . . . . . . : 0.0.0.0
Subnetmasker . . . . . . : 0.0.0.0
Standaardgateway . . . :

1 Ethernet adapter :

IP-adres . . . . . . . . . . . : 192.168.0.26
Subnetmasker . . . . . . : 255.255.254.0
Standaardgateway . . . : 192.168.0.240


Het rare vind ik eraan dat het ip-adres wat daar staat heel anders is dan bij de computer waar het internet het niet doet.

Hier ff screenshot van mijn netwerk opties.
netwerkrm6.png


Ik hoop dat ik jullie genoeg informatie heb gegeven over dit probleem, zoniet? dan hoor ik het nog wel :)

Alvast bedankt!

Groeten,
Wouter Nibbering
 
Als je achter een server/router zit.
Deze toevoegen als Gateway.
Daarnaast kan je ook DNS-servers invoeren. Dit wil het ook nog wel verhelpen :)

Je krijgt dus een 169-IP. Die krijg hij dus van windows zelf.. wordt automatisch uitgegeven.
Hoe wordt de IP toewijzing geregeld? via een DHCP-server? Vul anders ook eens handmatig een IP-adres in.

IPconfig /all doet het niet omdat het een windows 9x machine is.
Op de 2k en hogere machines werkt ipconfig /all wel :)
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor je mega snelle antwoord!

Ik weet niet of het op een router zit, in 1 lokaal staat wel een routertje van 4 dingetjes, de rest zit volgens mij direct op de server aangesloten, kweet niet precies, weinig verstand van netwerken en servers enzo. (ook al kan ik wel gameservers en webservers maken, maar dat is heel wat anders :p)

Bedoel je het IP van de router als gateway doen? hoe kom ik achter het router-IP met win98se?

Ik weet niet wat een DHCP-server is en zou niet weten via wat het IP word toegewezen :p
IP handmatig invullen heb ik geprobeerd maar wil niet werken, of ik moet iets verkeerds in hebben gevuld... :)

Als ik ipconfig /? indruk dan staat /all er wel bij, dus beetje strange dan :rolleyes:

groeten,
wouter nibbering
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan