Internet werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

malu30

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2016
Hallo,

Ik weet niet of ik hier goed zit maar wil het toch proberen.
Ik ben klant geworden bij xenosite voor internet.
Nu is de oplevering vandaag en heb ik zojuist de modem/router (in 1) geinstalleerd. Lampjes branden, mijn laptop vind het netwerk wachtwoord in gevuld en verbonden met internet. Helaas kan ik niet op internet want er staat een geel driehoekje met de melding geen internet toegang.

Als ik dan in het netwerkcentrum op probleem oplossen klik dan krijg ik de volgende melding; er zijn verbindingsproblemen met uw breedbandmodem.

Klik in dan op verder krijg ik ook nog de melding; de verbinding tussen uw toeganspoort,router of kabelmodem en internet is defect.
Bedraad internet werkt ook niet, en wifi op telefoon pakt ie het netwerk wel maar geen internettoegang.

Zojuist gebeld met de leverancier, xenosite. Die konden op afstand zien dat er geen internet toegang was. Er waren 2 opties; of iemand vragen die er verstand van heeft qua installeren of een monteur langs laten komen.. kosten E99.95

Sorry dat ben ik eigenlijk niet van plan. Ik heb voor zelf installatie gekozen omdat een modem aansluiten normaal geen probleem hoeft te zijn maar hier kom ik toch echt zelf niet uit

Heeft iemand hier een idee wat ik moet doen of waar het aan ligt?

Alvast bedankt

Het gaat trouwens om een fritzbox 7490

Laatst bewerkt:
Ikzelf dat het geen driverkwestie is ... Wifi-netwerk word wel gezien ...
meer een kwestie van een kabeltje dat per abuis in een verkeerde aansluiting geplugd is ..

EDIT: Modem resetten door de stekkeradapter er voor een 30 seconden eruit halen en weer opnieuw inpluggen ook al geprobeerd?

Laatst bewerkt:
Heb ik ook gehad met mijn Experiabox, hij zag het netwerk wel maar kon er niet mee communiceren. Kan wel degelijk een probleem in de aansturing (driver) zijn.
Los daarvan moet je een startpunt hebben en allereerst zorgen dat de drivers in orde zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan