Internet werkt pas weer na reset?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sims2teun

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2004
Hoi,

Sinds kort heb ik een probleem met het draadloos netwerk hier thuis. In de instellingen is niets verander, maar van de een op de andere dag moet ik elke ochtend de router aan en uit zetten voordat het draadloos internet weer werkt. De PC die aan de router vastzit met snoer werkt wel, alle andere apparaten (iPod, Wii, Laptop & PC) werken niet.

We hebben een kabelaansluiting, de PC waar ik op werk is Windows XP. Geen Firewall, de router is een Linksys WRT54GC.

Dit zijn de instellingen:

configzf9.png

(Beveiliging: WPA-PSK, gegevenscodering: TKIP)

We zitten bij @Home/Ziggo, volgens de website van Ziggo zitten we nog niet echt bij Ziggo.

Iemand die hier zo het probleem ziet?

Groeten, Teun

Hoi,

Helaas moet je bij @home zijn.
Mijn dochter in Groningen (exact dezelfde router) heeft hetzelfde probleem.
Elke dag uit, en weer aanzetten van de modem, router etc.
@Home onderkent het probleem, maar heeft er géén oplossing voor .......
Wellicht een idee om maar eens gemeenschappelijk met meerdere klagers met hetzelfde probleem 'op te treden'. Want meestal sta je als individu, zoals bij mijn dochter blijkt en ik zelf heb meegemaakt bij UPC, nérgens.

Uiteindelijk heb ik met alle Chello abonnee's klachten ingediend, waarna er daadwerkelijk iets aan werd gedaan.
Het bleek toen een tussenversterker te zijn die (nogal kostbaar) moest worden vervangen. Maar ja, voor één klagende klant ga je geen al te hoge kosten maken natuurlijk .....
Of dit in jullie geval ook de oorzaak is weet ik natuurlijk niet.

Hoi,

Ik vermoedde inderdaad al dat het bij @Home lag, er was namelijk niets in de instellingen veranderd, en van de een op de andere dag werkte het niet meer. De modem uitzetten hoeft overigens bijna nooit, het is alleen de router die opnieuw aangezet moet worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan