Internet werkt soms wel maar vaak niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

RealJap

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2007
Beste Helpmij lezers,

Ik heb een multikabel internet abonnement. Mijn internet doet erg raar de laatste tijd. Soms kan ik gewoon internetten, elke site bezoeken die ik wil en alles downloaden wat ik wil maar meestal werkt mijn internet gewoon niet, ik kan dan net nog de Google pagina zien maar dan houdt het ook wel op. Ik heb geen firewall aan staan, ik heb geen router. Als ik een diagnostische test doe dan kraag ik als resultaat: U Winsock Catalogus moet worden gereset, start de pc opnieuw op om dit probleem te verhelpen. Dit doe ik dan maar het lost niets op. Met het programma Bootvis word ik ook niets wijzer. Het stomme is dus dat mijn internet af en toe vlekkeloos werkt, dat is het rare, ik heb dan helemaal niets gedaan maar toch doet ie het opeens. Weet iemand wat ik nog meer kan proberen, Multikabel zegt dat het misschien aan de UTP kabel ligt maar ik weet het zo net nog niet, heeft iemand een goude tip voor mij, ik weet niet meer wat ik moet doen. Bij voorbaat dank.

Ja, die laat ik regelmatig scannen, maar komt met niets bijzonders.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben benieuwd, ga vanavond even die proggies uitproberen, zit nu nl op mijn werk.
Ik laat wel even weten of het gelukt is.

Helaas, Winsockfix, CCleaner, Dcleaner, msconfig, defragmenteren, schijf controlle; het heef allemaal niet gebaat, mjin internet werkt nog steeds meer niet dan wel. Alleen als ik opstart in veilige modus is er niks aan de hand dus aan mijn utp kabel kan het niet liggen. Misschien heeft iemand nog een andere tip? Ik ben door de ideeen heen.

Hoi !

Wat was dan de uitslag van dat testtooltje van Multikabel ?

Ben daar wel benieuwd naar, voordat we verder gaan.

Greetz,

Harry.

Misschien even nieuwe drivers voor je netwerk kaart installeren of een andere proberen?

Ik heb ook een nieuwe netwerkkaart geinstalleerd. Het Multikabel tooltje werkt niet. Tijdens het installeren gaat er iets fout. Ik zal hem vanavond (zit nu op mijn werk) nog een keer proberen te installeren en zal 'm zo even opnieuw downloaden. In ieder geval bedankt voor jullie reacties. Ik zal later nog even verslag uitbrengen.

Hoi !

Tja, als je dat tooltje van Multikabel al niet kunt installeren....

Weet je zeker dat je vrij bent van AD/Spyware - Virussen ?

Greetz,

Harry.

Zo, nieuwe harde schijf gekocht en probleem is opgelost. Volgens mij was mijn oude harde schijf beschadigd ofzo. Ik had hem dan ook meer als 15 keer geformateerd. Internet werkt nu vooralsnog weer als vanouds. :thumb:

Oja, nog bedankt voor jullie snelle respons steeds.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan