Hoi,
Ik heb al een 4 maanden geleden een nieuwe router aangeschaft, de TP-Link TL-WR1043ND.
In die tijd heb ik hem misschien een paar keer gereboot vanwege geen verbinding.
2 Maanden geleden heb ik de woonkamer opnieuw ingericht en daarbij de router verplaatst waardoor ik gedwongen een lange LAN-kabel tussen het modem en de router heb geplaatst.
Ook hierna geen problemen.
Tot een paar dagen geleden. Na verloop van tijd werd de verbinding op m'n PC steeds slechter tot hij niks meer deed. Op de overige apparaten viel de verbinding toen ook weg.
De router weer gereboot (stekker eruit) en toen deed alles het feilloos. Maar na verloop van tijd toch weer hetzelfde verhaal.
Het gebeurt nu onregelmatig (na een kwartier/half uur/uur) en na een reboot kan ik er altijd weer even tegen. Tot nu toe heb ik het idee dat het alleen gebeurt als ik de PC of laptop gebruik, want zolang ik wifi gebruik via smartphones is er niks aan de hand. Misschien omdat het dataverbruik dan lager is?
Ik heb de router geupdate met de beschikbare firmware die er is. En hem ook op een vast kanaal gezet (eerst 9, daarna op advies van inSSider op 6).
Maar het mag niet echt baten.
Via inSSider krijg ik de opmerking "strong co-channel networks", dit zijn er 2-3.
En de opmerking "excessive overlapping networks", dat zijn er zo rond de 6-7.
M'n Link Score is 83.
Tot hoever ik het nog begrijp hebben de overlappende netwerken een negatieve invloed. Maar ik kan nergens iets vinden over hoe ik dit kan verbeteren behalve het kanaal te veranderen.
Of kan er nog een andere oorzaak zijn?
Overige informatie voor het geval dit relevant kan zijn: M'n provider is Ziggo. Ubee modem. 2 Computers en 3 smartphones via Wifi aangesloten. Humax en PS4 via LAN aangesloten op router. Deze zitten er allen al een poosje op.
Ik heb al een 4 maanden geleden een nieuwe router aangeschaft, de TP-Link TL-WR1043ND.
In die tijd heb ik hem misschien een paar keer gereboot vanwege geen verbinding.
2 Maanden geleden heb ik de woonkamer opnieuw ingericht en daarbij de router verplaatst waardoor ik gedwongen een lange LAN-kabel tussen het modem en de router heb geplaatst.
Ook hierna geen problemen.
Tot een paar dagen geleden. Na verloop van tijd werd de verbinding op m'n PC steeds slechter tot hij niks meer deed. Op de overige apparaten viel de verbinding toen ook weg.
De router weer gereboot (stekker eruit) en toen deed alles het feilloos. Maar na verloop van tijd toch weer hetzelfde verhaal.
Het gebeurt nu onregelmatig (na een kwartier/half uur/uur) en na een reboot kan ik er altijd weer even tegen. Tot nu toe heb ik het idee dat het alleen gebeurt als ik de PC of laptop gebruik, want zolang ik wifi gebruik via smartphones is er niks aan de hand. Misschien omdat het dataverbruik dan lager is?
Ik heb de router geupdate met de beschikbare firmware die er is. En hem ook op een vast kanaal gezet (eerst 9, daarna op advies van inSSider op 6).
Maar het mag niet echt baten.
Via inSSider krijg ik de opmerking "strong co-channel networks", dit zijn er 2-3.
En de opmerking "excessive overlapping networks", dat zijn er zo rond de 6-7.
M'n Link Score is 83.
Tot hoever ik het nog begrijp hebben de overlappende netwerken een negatieve invloed. Maar ik kan nergens iets vinden over hoe ik dit kan verbeteren behalve het kanaal te veranderen.
Of kan er nog een andere oorzaak zijn?
Overige informatie voor het geval dit relevant kan zijn: M'n provider is Ziggo. Ubee modem. 2 Computers en 3 smartphones via Wifi aangesloten. Humax en PS4 via LAN aangesloten op router. Deze zitten er allen al een poosje op.