Internet wordt traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viola

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2003
Mijn pc (windows xp professionel) wordt ontzettend traag zodra ik op internet begin. Dit was eerder ook toen ik de computer opstartte, maar toen heb ik de virusscanner verwijdert en nu werkt de pc weer normaal, totdat ik internet op ga.
Ik weet niet meer wat ik er aan kan doen. Kan iemand mij helpen???
Ik heb het vermoeden dat er een virus op zit, maar dat weet ik niet zeker en een online scan doen gaat ook niet.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

En waarom kan jij geen online scan doen.

Dom hoor als je geen virusscanner hebt en toch het internet opgaat. Dit is al vragen om problemen.

Maar je kunt het internet nog wel op ga dan eens naar deze site en doe daar een online scan.

http://housecall.trendmicro.com/

Laatst bewerkt:
Dan zul je toch die virusscanner er weer op moeten zetten.
Probeer anders in de veilige modus te scannen.

En misschien ook eens op spyware scannen met Adaware of Spybot.

info

Op internet gaan zonder virusscanner??:confused: :rolleyes: Dat is niet slim. Veel virussen houden ook online virusscanners tegen, dus het lijkt me niet vreemd als je er 1 of meer hebt.

Je pc was denk ik eerder traag door spyware.

Zorg allereerst dat je er weer een virusscanner opzet. Scan dan je pc en ga daarna naar dit topic http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=172491 Daar het eerste bericht GOED lezen en dan DAAR een hijackthis log plaatsen.

Dus niet plaatsen zonder eerst netjes gescand te hebben;)

Welke online scan heb je geprobeerd?

Ik snap het niet,als je toch kijkt hier op helpmij hoeveel mensen zonder virusscanner op internet werken.
niet te geloven want je leest het in de krant,op tv enz. wat een virus allemaal kan doen.

GRATIS VIRUSSCANNERS

Om met de eerste vraag te beginnen ik kan geen online scan uitvoeren omdat zodra ik internet op ga de pc onmogelijk traag wordt en ik geen site meer kan openen.

Adaware heb ik er op zitten en daarmee haal ik om de haverklap spyware van de pc mee af. Maar dat is helaas de oplossing ook niet. De pc wordt daar niet sneller van. En ik haal telkense dezelfde spyware weg. Is daar ook iets aan te doen?

Wat is de beste gratis virusscanner die ik er op kan zetten is dat AVG?

Alvast bedankt voor ieders hulp!!!

AVG is een hele goede gratis scanner.

Je kunt wel met adaware vaak scannen, maar die haalt niet alle spyware weg, en zeker niet de hardnekkige.

Plaats daarom nadat je er weer een virusscanner hebt opgezet een hijackthis log in dit topic http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=172491

De experts daar zullen je van de rest van je spyware en andere dingen die er niet op horen afhelpen.

Succes

dat is puur persoonlijk maar ik zou voor deze gaan.
antivir
maar maakt in feite niet zoveel uit.

beter een gratis virusscanner dan GEEN virusscanner

voor de spyware kun je ook een programma gebruiken om te zorgen dat de meeste spyware helemaal niet op je pc komt.ook gratis
spywareblaster

Laatst bewerkt:
Ik heb antivir geinstalleerd en ad-aware. Beiden heb ik de nieuwste updates geinstalleerd en de nodige zaken verwijdert/in quarantine gezet.
De pc doet het weer goed. Tot na een uurtje ik de pc weer op wil statren en op internet wil gaan en wederom het zelfde probleem.

Wat nu. Mijn enthousiasme is weer de grond ingeboord. Ik kan proberen mijn log???? op helpmij te plaatsen maar is dat de oplossing of kan iemand mij nog verder helpen?

Ja, dat lijkt mij een goed idee, eerst even een log plaatsen.

En dan wordt het nu tijd om een hijack log te gaan plaatsen.
Volge de link van Tanja en doe precies wat daar staat en plaats ook daar het log.
Dit kun je DAAR doen door op de knop reageer op dit bericht te klikken.

Zodra ik Hijack heb geinstalleerd en het probeer te openen zie ik heel kort het scherm waar links onder scan staat en die is binnen twee seconden weer verdwenen. Het komt er op neer dat ik hijack niet kan gebruiken om het log te plaatsen.

Ik krijg wel vaak een worm virus, bijna telkens nadat ik de pc uit gehad heb en weer op internet ga.

Zijn er nog meer mogelijheden?

Probeer eens om hijackthis in veilige modus te starten. Pc aanzetten, een paar keer op F8 drukken totdat je een scherm met allerlei keuzes krijgt. dan Veilige modus kiezen.

Probeer het dan nog een keer (je ziet dan wel een raar vergroot scherm)

Ook raar dat Antivir die worm niet pakt.

Ik zal nu even proberen om in de veilige modus op te starten.

De worm virus worm/Rbot.GY blijft telkens terugkomen. Kan ik hier ook iets aan doen?

ik heb het log geplaatst.

weten jullie ook wat ik kan doen tegen het worm virus welke ik niet weg kan krijgen?

Dit is een ware ramp

Ik tel zowaar 12 goede entries... de rest is allemaal rotzooi. Virussen andere troep... Ik zou je willen aanraden een format te doen, maar als je perse wilt dat ik het eens ga proberen, roep je maar

Kies maar

Ik zou het erop wagen om het te proberen :D

Ik heb toch maar geformatteerd en ben nu bezig alles er weer op te zetten. Bedankt voor jullie hulp!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan