Internet zeer traag, maar computer bevat geen virus of overbodige bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

joannavv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2015
Hallo,

Ik heb al een jaar een probleem met mijn Acer laptop. Wanneer ik het internet gebruik is dit zeer traag, ik heb al de oude versies verwijdert en ben nu dus in bezit van de nieuwste updates van internetbrowsers, maar tevergeefs heeft dit niet geholpen tegen het trage internet.

Ook heb ik alle overbodige bestanden verwijdert van de laptop en een uitgebreide virusscan uitgevoerd, helaas heeft dit niet geholpen. Ik heb op dit moment genoeg GB vrijstaan en bovendien heeft mijn laptop geen virussen. Ik heb gebruik gemaakt van de virusscanner Microsoft Security Essentials.

Zou iemand mij met mijn probleem kunnen helpen? Het internet is op andere laptops op de verbinding wel snel, het ligt dus niet aan de internetverbindng maar waarschijnlijk aan de laptop.

Mvg, Joanna

a. Welke Windows versie draait er op die laptop?
b. Noem ook het type Acer laptop
c. Welke wifi adapter gebruik je? Kijk in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) en kijk onder Netwerkadapters.

Tijs.

Alvast bedankt voor de snelle reactie!

A. Ik maak gebruik van windows 7
B. acer aspire 7250 - e304g50mnkk
C. zie bijlage

Joannacomputer.jpg

Bedankt voor de gevraagde info.
Doorgaans heeft het zin om bij Atheros wifi adapters (zoals jij er een hebt) de drivers te updaten, daar kan resultaat uit komen.
De driver op de website van Acer zelf is wat oud, dus heb ik hier een courante driver geupload ( win7-10.0.0.297-whql.zip )

a. Downloaden en daarna uitpakken
b. Dan Apparaatbeheer starten, rechtsklikken op Atheros AR5B125 Wireless Network Adapter, kiezen voor Stuurprogramma bijwerken, kiezen dat de update lokaal op de computer staat (dus niet laten zoeken op Internet), bladeren naar de map waar je de driver had uitgepakt bij a.

Hopelijk levert het wat op.

Tijs.

Ik heb 2 dagen terug de wifi adapter geüpdatet, helaas heeft het niet (veel) geholpen. Ik denk dat ik gemiddeld nog wel 10 tot 20 seconden moet wachten tot een pagina laadt. Zijn er nog andere oplossingen die ik mogelijk kan proberen?

Joanna

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan