Internet zeer traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

waney123

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
Mijn internet is ineens heel traag geworden.
Reageert heel traag, downloadsnelheid van 1.2 MB gemiddeld naar 16 kb.
Probleem vasstelling kan niets vinden.
De sitecom geeft signaal sterkte van 72 % en het trappetje is vol, heb de pc gerestart maar internet bleef traag reageren.
Hitmanpro en AVG antivirus niets kunnen vinden.
Wat jan het zijn ?:(

Wat voor besturingssysteem gebruik je? Zijn er meerdere apparaten op je Sitecom aangesloten of alleen de pc vanaf waar je merkt dat je verbinding traag is geworden?
Wat voor snelheid bereik je als je naar een pagina als www.speedtest.nl gaat en probeer eens een andere browser (alternatieven zijn bijv. Firefox, Chrome of Opera).

Windows 7 I7 processor (8 GB intern).
UPC 50MB internet snelheid.
Ik heb een sitecom USB antenne(draadloos) verbonden aan modem/router van UPC en deze gaf 72 % aan.
Download snelheid : 99,7 kb
Upload : 91,1 kb
Connection 625,0
Ik heb firefox ipv IE

upc heeft wel eens in het verleden gebruikers die (ruimschoots) boven het gemiddelde downloaden de verbinding geknepen. Eigenaardig dat upload- en downloadsnelheid vrijwel gelijk is?.
En als je een vaste kabel rechtstreeks aansluit aan modem/router dan nog steeds traag?, en probeer eens andere usb poort, bij downloaden bv via torrents ben je afhankelijk van het aantal seeds dus vandaar bv speedtest veel betrouwbaarder.
Anders even zoeken of er problemen bekend zijn met je sitecom usb netwerkadapter en of modem/router in relatie tot windows 7

Het is opgelost... ik heb vanuit een ander PC de draadlood SSID verwijderd en een nieuwe aangemaakt met bijbehorende beveiliging.
Ik heb mijn normale snelheid weer terug.Bedankt allen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan