internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luc L

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2001
ik heb een netwerk van 2 pc's , de eerste is verbonden met adsl en de tweede met netwerkkaarten rechstreeks verbonden met de eerste pc.
alles werkt perfekt zoals mappen en printer delen zelf chatten msn ,maar met internet explorer kan ik geen site openen ook een upgrade van windows of norton virus lukt niet.ik heb mijne firewall ook uitgeschakeld
ik heb zelf een format c gedaan maar lukt nog niet
op beide pc's staat xp
wie kan mij helpen

Heb je op de pc waar het internet op binnen komt het internet delen wel aan staan?
Netwerklocaties>eigenschappen>netwerkkaart waar de internet verbinding op zit>eigenschappen>delen.

staat op delen,ik heb trouwens met mijn tweede pc internet maar kan enkel chatten met msn

Mijn instellingen van pc 1 is ip adres 192.168.0.1 en subnetmasker 255.255.255.0
pc 2 automatisch een ip adres laten toewijzen
ik heb de netwerkkabel van pc 2 uitgetrokken en op een laptop aangesloten en had het zelfde probleem en dan denk ik dat het probleem aan pc 1 ligt daar komt de adsl binnen

opgelost,dit heb ik gedaan
Windows XP - Wel verbinding Geen data
Het is mogelijk dat in het configuratiescherm, bij Software, de optie Eenvoudige TCP/IP Services niet is ingeschakeld. We zullen deze instelling controleren.
Mogelijk is hierbij de systeem cd-rom van Windows xp nodig.

Klik op Start (Start) - Configuratiescherm (Control Panel)
Klik dubbel op Software (Add / Remove Programs)
Klik op de knop Windows onderdelen toevoegen / verwijderen (Add / Remove Windows Components)
Selecteer het onderdeel Netwerk Services (Networking services)
Klik op Details (Details)
Er moet een vinkje staan bij Eenvoudige TCP/IP Services (Simple TCP/IP Services)
Klik op Ok (Ok)
Klik op Verder (Next)
Wacht tot de computer klaar is en klik op Voltooien
Probeer opnieuw te verbinden
De optie Eenvoudige TCP/IP Services is normaal uitgeschakeld en veroorzaakt dan meestal geen problemen. Bij gevallen van Wel verbinding geen data, blijkt het inschakelen van deze optie soms een uitkomst te bieden.

Verander deze instelling dus niet als er geen directe aanleiding toe is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan