internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

speedy_6

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2003
Voor personen die NIET lid zijn van het domein, maar dus wel van de domeincontroller een ipadres krijgen, geraken niet op het internet.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat die dat wel kunnen?

mvg,
Speedy

Staat in de DHCP scope wel het ip-adres van de internet-router als Default Gateway ingevuld?
En wat voor melding krijgen de clients die geen lid zijn van het domein als ze proberen op het Internet te komen? Laat ze eens het volgende proberen:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ping www.google.nl
Vertel ons wat dat oplevert op dergelijke computers?

Tijs.

Gewoon een timeout.
Wat het is momentele zo:
alle pc's hangen op de switch, 1 utp dan naar de server.
en een andere netwerkkaart van de server naar de router.
DUS AL het verkeer gaat via de server...

Meer informatie is nodig: Hoe koppel je (via de server) de 2 netwerken aan elkaar? D.m.v. ISA-server software op de server, d.m.v. Routing & Remote Access op de server etc.
En laat eens wat instellingen daarvan zien (schermafdrukken).

Tijs.

Wel dat is juist het probleem...met die wizards van sbs2003 weet ik verdomme ni wat ik gebruik.
Van de router naar server zit in netwerkadres:
192.168.2.1 -> router
192.168.2.254 -> server.

2de netwerkkaart -> switch -> 192.168.1.254
andere pc's: -> vanuit switch -> 192.168.1.1..200

Die zijn ingelogd op de server met het domein hebben internet.
anderen die gewoon een ip hebben, kunnen niet op het internet.
Deze krijgen ip: 192.168.1.2 gateway: 192.168.1.254

Als ik het goed interpreteer krijgen zowel de domein-pc's als de niet-domein-pc's als default gateway het ip-adres van de server (dus voor alle pc's: 192.168.1.254).

Als er niet geforward wordt, is dat dus een probleem op de server, die het vertikt om te forwarden voor pc's die niet in het domein zitten.

Je hebt nog niet verteld hoe je verder forward, maar ik neem aan met Routing & Remote Access service op de server.
Kijk daar eens na of authenticatie/aanmelding vereist is om gebruik te mogen maken van forwarding richting het 2de netwerk (=o.a. waar de router zich op bevindt).
Indien ja, dan komt er natuurlijk geen enkele niet-domein-pc door richting Internet.

Kom je er niet uit, dan kan een soort hulp-op-afstand opgezet worden indien gewenst.

Tijs.

Ja zo zit het ineen, ik meot er zondag terug naar toe... ik laat iets weten.

Groetjes

Speedy.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan