Internetadressen op taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
In XP horen toch na oproepen van internetsites, de betreffende sites(url's)
zich op de taakbalk (links van de icoontjes met de datum-tijd) te verzamelen,
zodat na een klik op de onderste, de rest uitrolt; als een rolmenu.
Bij mij wordt na elke keuze voor weer 'n andere site de een vervangen door de ander
op de taakbalk, kortom er staat er telkens een. Wellicht heb ik ergens per ongeluk iets gewijzigd, waardoor dit nu niet meer optioneel is. Heb XP, incl. SP2 en alle updates.

Ik zag dat je een reactie gaf op de door mij gegeven link, die is door de Mod weggehaald omdat je gewoon in je eigen topic kan reageren, anders wordt het zo verwarrend. :) Maar het loste jouw probleem niet zo gauw op. Kijk eens of dit helpt: UITvinken in IE/Extra/Internet-opties, tabblad Geavanceerd "Vensters opnieuw gebruiken om snelkoppelingen te activeren." en sluit de schermpjes af met OK.

Ten dele opgelost

Ten dele. Als ik de snelkoppelingen links onder op de taakbalk aanklik, de explorer en andere url's, verzamelen ze(groeperen) zich aan de rechterkant (links van de klok met opstartsnelkoppelingen). En NU ook als ik b.v. driemaal dezelfde aanklik.
Stel dat er op een geven moment vijf staan en ga ik daarna een van de favorieten (vanuit het tabblad boven in het explorerscherm) aan klikken, stopt het groeperen(verzamelen), maar wordt telkens de voorlaatst gekozen url overschreven.

Potjanpollewop, dat is een lastige, misschien weet iemand anders daar een pasklaar antwoord op?

(Het enige wat ik kan verzinnen is dit tweakje op http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm: nr 150 Add Open New Window to the Right Click Als je dan met de r-muisknop op een url klikt, zie je deze optie in het contextmenu en opent deze met een nieuw scherm.

Kelly-bestandjes installeren: Het regbestand op je bureaublad zetten, erop dubbelklikken en met ja antwoorden als gevraagd wordt of de inhoud aan het register moet worden toegevoegd. Computer wel even opnieuw opstarten. (copyright @ Ikself)

Als je AV gaat piepen, geef dan 1x toestemming, tweakjes van deze site worden als veilig beschouwd)

Laatst bewerkt:
Ik kreeg eerst page cannot be found, na klik op http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Echter, ik zag toen bij jou een dubbele punt achter de onderstreepte url staan. Nu doet ie het wel.
Maar even voor de goede orde. Bij jou blijft het groeperen wel doorgaan, als je vanuit de favorieten een url aanklikt ? En dat je ze dus rechtsonderaan op de taakbalk, allemaal gegeroepeerd aantreft.

Laatst bewerkt:
Als je rechts op de taakbalk klikt > Eigenschappen > staat er dan een vinkje bij
"gelijksoortige knoppen gegroepeerd weergeven" ?

Jozo zei:
Als je rechts op de taakbalk klikt > Eigenschappen > staat er dan een vinkje bij
"gelijksoortige knoppen gegroepeerd weergeven" ?
Kennelijk hielp dat niet want dat staat ook op de gegeven link. :)

Er staat een vinkje bij "gelijksoortige knoppen gegroepeerd weergeven"
Ik heb http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm nog niet bekeken, maar het
merkwaardige is, als ik url's uit de favorieten naar de taakbalk (linker gedeelte) kopieer en er dan op klik, blijft het groeperen wel doorgaan; en dus niet vanuit de favorieten.
Enfin, tenzij iemand nog een andere oplossing heeft; ga ik z.s.m. kijken naar de hier genoemde link; of ik daar iets mee kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan