Internetcafe

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Hallo,

Ik ben op zoek naar informatie over wat er allemaal bij komt kijken om een internetcafe te starten.

Ik bedoel dan bv, welke software daarvoor nodig is, wat voor systemen, welke games, internetsnelheid en noem maar op.

Weet iemand toevallig iets of waar ik voor dit soort info terecht kan?

Alvast bedankt :)

Bedankt, ga even kijken wat het is. :)

Maar ik zoek ook info over wat er verder bij komt kijken qua computers en zaken als bv beveiliging. Want ik neem aan dat je in een internetcafe niet even kazaa kunt starten of maar alles mag installeren. :)

Heb totaal geen ervaring met dat soort zaken :)

tja daar moet je goed over nadenken maar er zijn voldoende tools om remotely mee te kijken met mensen en genoeg programma's te vinden om poorten te sluiten op pc's en naar buiten toe.

tevens moet je misschien er aan denken hoe jij je pc's schoon wilt houden, je kunt er bijvoorbeeld overdenken om elke dag (misschien in de nacht of vroeg in de ochtend) automatisch schone images op de pc's te zetten zodat er geen troep opstaat.

Er zijn tevens programma's beschikbaar die elke keer bij het opstarten van de pc snel een gedeelte of de gehele pc scannen op nieuwe .bat / .exe en andere systeem bestanden en deze gelijk tijdens het opstarten verwijderd. (kleine mogelijkheid op ongewenste programma's en virussen)

qua systeem eisen van de pc's is het belangrijk om de pc's zo te laten bouwen dat deze makkelijk uitbreidbaar zijn, omdat de games tegenwoordig telkens meer eisen van de pc's.

games die vaak online gespeelt worden tegen elkaar:
- Unreal Tournament (welke versie dan ook)
- Fifa
- NFSU
etc etc etc.

maja zo zijn er nog meer aspecten waar je rekening mee moet houden, misschien even langs gaan bij een internet cafe ergens en gewoon vragen hoe hun het hebben gedaan vanaf de start :) (long shot but no pain no gain)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan