Internetconnectie soms niet te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deenik

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2007
Beste mensen,

Ten eerste: ik heb op internet gezocht naar vergelijkbare problemen op forums maar ik heb weinig tot geen concreet dezelfde situaties gevonden. Ik vond het ook een beetje moeilijk om te kijken in welke rubriek ik deze vraag moest stellen. Mocht ik verkeerd zitten of is dit een eerder gestelde vraag, mijn excuses.
Ik zit met het volgende probleem. Hier thuis hebben wij een internetverbinding via de kabel(Casema). In het totaal zijn er 4 computers op het thuisnetwerk aangesloten. Alle computers zijn met router verbonden via kabels die door het huis lopen. De internetverbinding functioneert prima, alleen is het op mijn computer nog wel eens een probleem. Vandaag had ik weer zo'n situatie. Ik heb op de computer gezeten, gewerkt, msn, enz. Alles doet het. De eerst volgende keer dat ik de computer aan zette en ik msn wil aanmelden en de browser(ik gebruik over het algemeen firefox) wil openen, zeggen beide dat er geen internetverbinding te vinden is. Zie de bijlage voor de foutmelding van firefox. Het rare is dat er wel degelijk een goede verbinding is, en de andere 3 computers gewoon op hetzelfde moment dat mijn computer dit aangeeft gebruik maken van internet. De netwerkverbinding is wel gewoon goed, dus communiceren met de andere computers via het netwerk gaat wel. Nou zijn er in dit probleem verschillende scenario's..namelijk de volgende:
1. Zoals in de voorbeeldsituatie, computer aan en zowel msn als browser(zowel firefox als internetexplorer) kunnen geen verbinding maken/vinden terwijl de andere drie computers op hetzelfde moment gewoon van het internet gebruik maken
2. Zoals in de voorbeeldsituatie, alleen doet msn het wél en de browsers het niet. Ook weer terwijl de andere drie computers in het netwerk op hetzelfde moment gewoon van het internet gebruik maken.

Aan de internetconnectie ligt het dus kennelijk niet. Juist door de twee verschillende dingen wordt het zo moeilijk. Ik ben geen digibeet en kan de meeste problemen wel zelf oplossen, maar een internetprobleem als deze kom ik niet echt uit. Al moet ik toegeven dat ik me nooit zo verdiep in het internet, maar in andere zaken op de computer.
Wie weet waar dit aan ligt? Hoe valt dit op te lossen? Kennelijk ligt het aan mijn computer, of heb ik dat mis!?
Even voor de duidelijkheid: als zoiets zich voordoet is het meestal dat ze het eerst alletwee niet doen. Start ik daarna de computer opnieuw op(of een paar keer...) dan begint het meestal eerst met de situatie dat msn het wel doet en de browsers niet, als ik daarna nog een keer opstart(of nóg een paar keer..) doen ze het beide. Het is nooit het geval dat msn niet doet en de browser wel. Of msn wel, of allebei niet.
Is er iemand die dit snapt?

Bijlagen

• foutmelding.JPG
    foutmelding.JPG
    61,1 KB · Weergaven: 30
Om te beginnen: welkom op Helpmij!

Een allereerste poging om het probleem op te lossen is de netwerkkaart de-activeren en na een herstert laten detecteren door Windows en/of de router resetten.
Je vindt hierover op Helpmij deze handleiding.

Mocht dit niet helemaal de oplossing zijn, kijk dan ook bij MSN, Extra, Opties, Verbinding. Zijn er problemen, dan is de daarbij behorende knop Starten geactiveerd.
En je kunt ook nog klikken op de knop Geavanceerd.

En als controle, meer voor de zekerheid, klik in Netwerkverbindingen rechts op het icoon van je LAN-verbinding en kies voor Eigenschappen.
Het vervolgvenster zou er zo uit moeten zien.

laneigenschbtn9.jpg

Het is niet gezegd dat je probleem met dit alles is opgelost, maar de deze punten vormen een soort checklist.
Want ook al zijn de twee andere PC's wel verbonden, tussen jouw PC en het Internet zitten de netwerkkaart en jouw poort in de router en modem.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips. Ik heb alles gedaan, maar het mocht niet baten. Na de herinstallatie van mijn netwerkkaart heb ik de computer uitzet, router gereset en de computer weer opnieuw opgestart. Vervolgens nog 7 keer opnieuw op moeten starten voordat ik weer op het internet kon om hier weer een reactie te plaatsen. Msn foutmelding heb ik al een keer geprobeert. Oplossen lukt daar niet mee. In de bijlage heb ik verschillende screenshots zitten. Van msn, die aangeeft wat de fouten zouden moeten zijn en het scherm wat weergeven wordt wanneer ik bij de eigenschappen van mijn LAN kijk. Maar de conclusie is dat het nog niet is opgelost. Al moet ik zeggen dat het me zelden overkomt dat ik de computer 7 keer opnieuw moet opstarten om tot een verbinding te komen!

Bij deze een betere versie van de tweede bijlage, die wel enigzins leesbaar is..

Foutmelding- netwerkverbinding.JPG

Bijlagen

• foumelding2.JPG
    foumelding2.JPG
    40,1 KB · Weergaven: 27
  • Foutmelding- netwerkverbinding.JPG
    Foutmelding- netwerkverbinding.JPG
    84,5 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug