Ik heb hier een XP-pc met lan verbinding met internet via router. Tevens heb ik op deze pc een draadloze adhoc verbinding aangemaakt, zodat ik een netwerk heb met een macbook. Dit netwerk is gelukt, bestandsdeling gaat prima, alleen ik zou ook nog graag de internet verbinding van de pc op de macbook krijgen. Hoe gaat dit:
Wat ik al heb geprobeerd:
Via rechtermuisklik op Lan-verbinding > eigenschappen > geavanceerd> aangevinkt dat andere gebruiker internet verbinding mogen maken via deze verbinding
Deze optie is niet aanwezig bij de Draadloze verbinding.
Verder staan firewall / virusscan uit. pingen lukt van beide kanten goed, ip adres, subnetmasker staat goed.
Wat wel een probleempje is dat er constant een verbindingsbrug wordt gevormd, ik weet niet waar dit voor dient?
Wat ik al heb geprobeerd:
Via rechtermuisklik op Lan-verbinding > eigenschappen > geavanceerd> aangevinkt dat andere gebruiker internet verbinding mogen maken via deze verbinding
Deze optie is niet aanwezig bij de Draadloze verbinding.
Verder staan firewall / virusscan uit. pingen lukt van beide kanten goed, ip adres, subnetmasker staat goed.
Wat wel een probleempje is dat er constant een verbindingsbrug wordt gevormd, ik weet niet waar dit voor dient?