Internetkabel aangelegd, maar werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubbels

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Hallo,

Gister en vandaag bezig geweest om een nieuwe internetkabel aan te leggen naar zolder, en vandaag dus eindelijk afgemaakt. Stappenplan op internet gevolgd om het stekkertje eraan te zetten, helemaal gelukt. Maar tot mijn grote verbazing heeft de pc geen verbinding met het internet.
Heb het geprobeerd met 2 verschillende stekkertjes, shielded en unshielded, maalt geen verschil...
Wat mij opviel is dat het zelfgemaakte stekkertje heel moeilijk in de aansluiting op de pc ging. Ook vind ik het vreemd dat de 8 kleine draadjes in de kabel niet aan het eind gestript moeten worden. (is er dan wel verbinding met die goudkleurige dingetjes van het stekkertje?)

Wie weet wat ik fout doe en kan mij helpen?

Dat "strippen" gebeurt automatisch als je de stekker eraan knijpt.

Verder is er een groot verschil tussen geen internetverbinding en geen verbinding met je netwerk.
In het laatste geval heb je sowieso geen internet verbinding.
De vraag is dus of je wel verbinding met je netwerk hebt.
Als je dat wel hebt is er wat anders aan de hand.
Als je dat niet hebt zal inderdaad de netwerkkabel niet in orde zijn.

Welk stappenplan heb je gevolgt?

Laatst bewerkt:
Ok, die is prima.
En m'n verhaaltje over netwerk en internet?

Ik zou het idee krijgen dat je géén krimptang hebt gebruikt (of een slechte, of slecht aangeknepen etc.), wat zou verklaren waarom de stekker zo moeilijk in de aansluiting van de pc ging.
Bovendien moet je (als de kabel niet meteen werkt) altijd even een kabeltester gebruiken om een idee te krijgen waar het mis is gegaan.

Zie (bijv.) deze clip op Youtube, waar het maken van een patch-kabel in de meest gebruikte kleurcodering wordt gedemonstreerd (T568B).

Tijs.

Laatst bewerkt:
@edmoor Dat netwerk en internet verhaal begrijp ik niet helemaal, wat bedoel je precies?
@dnties Heb een krimptang van de bouwmarkt, zo ver mogelijk aangeknepen, stekkertje zit klemvast. Kabeltester heb ik niet. En fillmpje werkt niet, maar heb beide stekkertjes op manier T568B.

Ah... ik snap nu wat er misgaat: Blijkbaar worden links ook gecensureerd! Er staat in de link een bepaald woord in dat, uh, minder geschikt is voor kinderen, en wat nu is vervangen door '***'
Hierbij de bit.ly variant: deze

Kijk verder eens of kant-en-klare netwerkkabels ook zo moeilijk in die Ethernet-aansluiting gaan op je pc. Indien ja, dan zou het ook kunnen zijn dat de 8 'ontvangende' aansluitingen kapot zijn of over elkaar heen zitten, nu. Mogelijk kun je dat zelfs zien als je er geen kabel in hebt zitten.

Tijs.

Kant en klare kabel gaat er makkelijk ik, maar er staat nog steeds dat er geen verbinding beschikbaar is.
Dan kan ik er zeker wel vanuit gaan dat ik een nieuw moederbord moet kopen?

Zowiezo kun je een usb netwerkkaart kopen. Of een andere rj 45 knijpen, die beter past.

Tijs.

Vrij laat, maar toch nog even een reactie.
Nieuwe krimptang gekocht, en toen ging het zonder enig probleem :)
Bedankt!

Fijn dat het allemaal gelukt is.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan