internetkabel/regen

• Onderwerp starter Onderwerp starter MJ IT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MJ IT

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2009
hallo,
ik heb een klein vraagje

ik wil een internet kabel buiten ik wou vragen of er niks verkeerds kon gaan als het regende
ik denk zelf van niet om dat er coating die het water wel weg houd wat is jullie andwoordt?

GR Maarten-Jan

Kan je niet gewoon een draadloze verbinding maken?
Kabels zijn niet geschikt voor buiten.

wij hebben een internet kabel naar de schuur lopen (volgens) mij zonder verdere bescherming. hou er wel rekening bij dat hij onder het teras en langs de buitenmuur van het huis loopt dus dat scheelt volgens mij wel qwa nattigheid:p

dank voor jullie snelle reacties
hij komt uit het raam naar een ander raam maar hij zal niet heel nat worden maar een beetje want hij zit onder een dak
nogmaals bedankt
dit topic kan dicht

je kan ook gewoon een gat in de muur boren en de kabel daardoor laten lopen.

zolang de bescherming niet onderbroken wordt kan zo'n kabel best nat worden, als het maar niet gaat kortsluiten he! voor de rest maakt t niet veel uit, je moet alleen wel uitkijken dat je hem niet over de grond legt, omdat er iedereen dfan over loopt (neem ik aan) dat kan de kabel niet zo hebben .... (jah ervaring!)

Ohjah, denk eraan dat een UTP Cat5e kabel maximaal 100 meter mag zijn!

hey misschien was ik niet helemaal duidelijk hij gaat via het balkon naar de kamer van mijn zusje ongeveer 3 meter verderop er zit wel een afdak boven maar als er druppeltjes opkomen wist ik niet zeker of hij het dan nog wel deed
maar heel erg bedankt voor alle reacties

Ik heb al drie jaar een Cat5 UTP kabel buiten liggen. Deze ligt gewoon op de grond langs m'n huis naar een ander. Geen problemen hiermee. Inderdaad moet de kabel onbeschadigd blijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan