Internetkoppeling op bureaublad werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nannoo

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2001
Wie kan me helpen,
als ik de internet koppelingen die op het bureaublad heb staan wil openen krijg ik als foutmelding :
" Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel Mapopties van het Configuratiescherm"
Hoe en welk bestandtype moet ik nu hieraan koppelen om de snelkoppelingen weer via het bureaublad te kunnen openen?

Windows XP Prof.
Service Pack 1

Hoe heb je de huidige op het buroblad gekregen / wat heb je gedaan ?

....een manier is:

klik rechts op het buroblad en kies voor "nieuw" -> "snelkoppeling". In het dialoogvenster dat verschijnt (Wizzard) doe je in de eerste regel nog even niets. Je "schakelt" naar IE en kopieert de adresregel uit de adresbalk van IE. Deze "plak" je in de eerste Wizzardregel en je Entert door. In het 2e vak geef je een naam op en bevestigd het geheel.

Je koppeling staat er. Wil je later nog een ander icoontje toewijzen dan kies je voor de eigenschappen van de koppeling en ....de rest wijst zich vanzelf.

Laatst bewerkt:
Pasja,
ik krijg nog steeds de zelfde foutmelding als ik een snelkoppeling via de wizard maak, dus daar ligt het niet aan.
Trouwens de koppelingen via outlook expres naar het net werken ook niet zie ik, maar daar krijg ik geen foutmelding van.

groete Nannoo

Het komt op mij idd. ook wat "vreemd" over. Als je namelijk die wizzard gebruikt en je dubbelklikt de gemaakte koppeling dat moet in principe automatisch de internetverbinding die er is, "gebruikt" worden om naar het adres te gaan dat je in de adresbalk van de Wizzard hebt ingegeven.
Idd. een zeer uitgebreide scan op virus / spyware zou mogelijk handig zijn ?

Pasja, Gezina

via het configuratie scherm mapopties staat onder Tapblad bestandstypen dat de Internet-Snelkoppelingen geen extentie heeft
Dus ik wil graag weten welke extentie hier aan toegevoegd kan worden en op welke manier dat moet gebeuren, er is iets weg lijkt me zo.

Groeten Nannoo

Voor de zekerheid nog even dit nakijken: En als je dit aanvinkt 'Controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is.' (in Internet Explorer/Extra/Internet-opties, tabblad Programma's, of aldaar klikken op Webinstellingen herstellen), lukt het dan wel?

Verwijder ook even de "tijdelijke internet-bestanden'' (in Internet Explorer/Extra/Internet-opties, tabblad Algemeen) door te klikken op "Bestanden verwijderen" Activeer het selectievakje "Ook alle offline items verwijderen.'' Sluit de schermpjes af met OK.

Gezina,

ik heb de oplossing toevallig gevonden op een ander forum site (breekpunt).
Bedankt voor het meedenken/zoeken.
De oplossing is : Ga naar start ; Programmatoegang en -instellingen ; aangepast ; vink aan internet explorer gebruiken.
De internet_snelkoppelingen werken weer als vanouds.

Groetjes Nannoo :D

Hoogst waarschijnlijk was je er ook gekomen met mijn optie, heb je soms hiervoor even een andere browser gebruikt? Maar goed, mooi dat het is opgelost! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan