internetkosten op Android beperken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben94

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Berichten
390
Hoi allemaal,
Ik heb sinds een week een -jawel- HTC G1 in mijn bezit, met Android, uiteraard. Aangezien ik een prepaidgebruiker ben, maar wél thuis graag mijn e-mail wil kunnen checken, zou ik graag weten hoe ik de telefoon moet instellen om te zorgen dat hij als ik over straat loop geen verbinding gaat zoeken met bijbehorende kosten. Ik had 'gegevensroaming' al uit gevinkt, en ook '2G netwerk gebruiken' aangevinkt, alleen heb ik geen verbinding als de laatst genoemde aangevinkt staat. I.e., ik kan niet gebeld worden e.d.
Alsof ik alleen als ik 3G heb bereik heb! Ik ben alleen bang, nu staat hij dus genoodzaakt op 3G, dat als ik thuis een website bezoek, en de WiFi plotseling wegvalt (gebeurt vaker) dat de telefoon direct op 3G overgaat met gevolgen. Of als ik bijvoorbeeld dus op straat loop, met 3G aan (ik wil toch bereikbaar zijn...) dat hij plotseling internetverbinding gaat zoeken, ook als ik bijvoorbeeld op een verkeerde snelkoppeling druk.

Wat moet ik doen om te zorgen dat internet (niet WiFi dus) alleen werkt als ik het wil, maar wél zodat ik nog wel gebeld kan worden?

Alvast heel erg bedankt!

Ruben
 
In de market is een app genaamt "APNDroid" download die. Het is een widget, als je daar op gaat klikken gaat je mobiel internet aan of uit.

Groet,
 
Ah, ik ga ´m even opzoeken! Bedankt!

EDIT
Is er ook een gratis alternatief voor?
 
Laatst bewerkt:
Die is volgensmij gratis.... ik zal wel eens kijken in de Market.
 
Probeer eens "Data Enabler Widget", als die niet wil probeer "APN-Switch", het zijn allebei widgets.
 
Hartstikke bedankt! Een druk op de knop moet er dus voor zorgen dat er totaal geen verbinding gemaakt wordt?
Fijn :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan