internetpagina na afsluiten niet opnieuw te openen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ri@
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ri@

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2000
Hallo,
We hebben hier thuis twee pc's op één adsl-aansluiting middels een router. Als ik de gemeentepagina van Arnhem wil bezoeken, opent deze normaal. Als ik dan de nieuwsberichten aanklik opent zich een volgende pagina met daarop de nieuwskoppen. Klik ik vervolgens zo'n item aan, dan gebeurt er niets meer.Ook kan ik dan niet meer op andere rubrieken klikken. Het lijkt wel of het hier om allemaal dode links gaat. Als ik dan de site afsluit en opnieuw opvraag, wordt de hele site niet meer gevonden. Als ik dan op de andere pc dezelfde site opvraag kan ik wel gewoon bij alle items komen. Waar kan dit aan liggen. Het is uitgesloten dat dit aan internet explorer ligt, want ik heb ook firefox op mijn pc staan, die geeft aan dat de webserver van Arnhem te lang wacht met antwoorden.
Aangezien ik een wijkwebsite beheer is het voor mij belangrijk dat de gemeentesite goed te benaderen is. Ik heb hierover al contact gehad met de webmaster van de gemeente Arnhem, maar die zegt dat er bij hun niets aan de hand is. Het moet in mijn systeem zitten. Wie kan mij helpen?

Probeer eerst IEFix. Mocht dat geen soelaas bieden, installeer dan IE6 opnieuw.

Hiervoor moet je wel het register in, om Windows wijs te maken dat IE6 NIET geinstalleerd is op je systeem.

Klik op Start, Uitvoeren, en typ RegEdit in het venster en klik op OK. De RegisterEditor opent zich nu.
Zoek de sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383} in het register.
Rechtsklik op de Waarde "IsInstalled" en klik op Wijzigen.
Verander de waarde 1 in 0 (nul) en klik op OK.

Sluit RegEdit af, en gebruik IE6setup.exe om Internet explorer opnieuw te installeren.

Laat ons weten of het wat geholpen heeft.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Tijs,
Hartelijk dank voor je reactie. Jouw antwoord klinkt wel erg technisch. Ik weet niet wat IEfix betekent. Ik geloof niet dat het aan internet explorer ligt, omdat ik ook Mozilla Firefox gebruik en daar hetzelfde probleem heb. Of neemt firefox de instellingen van IE over?
Ik durf zelf niet in het register te sleutelen,

Je hebt geschreven dat je in FF een timeout krijgt, dus FF werkt met je huidige instellinge dus niet. En nee, de instellingen van IE worden niet in FF gebruikt.

IEFix zet je IE installatie terug op de basis-instellingen etc., net alsof je het vers geïnstalleerd had. Voordat je het programma draait, wel eerst (veiligheidshalve) Internet Explorer afsluiten.

Voor wat betreft de ingreep in het register voor een herinstallatie van Internet Explorer, via de gegeven link:
- Maak backup in bestand C:\draaiterug.reg, via:
Start -> Uitvoeren -> (let op: volgende regel is er 1, niet 2, dus alles kopieren en plakken in de Uitvoeren regel)
reg.exe export "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}" C:\draaiterug.reg

Aanpassing registry (na backup, zelfde werking als de gegeven instructie in registryeditor):
Start -> Uitvoeren -> (let op: volgende regel is er 1, niet 2, dus alles kopieren en plakken in de Uitvoeren regel)
reg.exe add "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}" /v IsInstalled /t reg_dword /d 0 /f

Backup weer terug te zetten door erop te dubbelklikken, en ja te geven op vraag of je het bestand in de registry wilt importeren.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan