Internetpagina start zo vreselijk langzaam op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeVogeltjes

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2003
Ik begrijp niet, alleen bij www.telegraaf.nl start het zo langzaam op, ik moet dan zo lang wachten, voordat het geheel op het scherm komt. Ik dacht eerst, het lag doodgewoon aan de server van Telgraaf, want de andere pagina's heb ik er totaal geen last van, de andere nieuws, bv www.ad.nl. of www............., ze starten snel, ze vertonen hele pagina snel op het scherm, alleen bij www.telegraaf.nl niet!!! Die start dan na pas ruim 30-45 seconden op!

Gisteren was ik achter mijn dochter haar computer, die was ook verbonden aan onze router, waaraan mijn eigen computer ook verbonden is. En bij haar start www.telegraaf.nl heel gewoon op, snel na 1/2 seconden.

Hoe kan dat nou? Het ligt zeker aan mijn computer, maar wat en waaraan?

Even voor alle duidelijkheid: ik heb hier ESET Smart Security (nieuwe NOD32).
Dus alleen van die www.telegraaf.nl heb ik er last van, juist naar die website kijk ik heel graag!

Ik heb exact hetzelfde probleem

Internet Explorer start snel op. Welke pagina ook geladen moet worden, het wachten duurt heel lang (30 seconden). Ben je eenmaal op de site dan zijn de vervolgpagina's weer flitsend. Ga je vervolgens weer naar een andere site, dan is het weer wachten.
Ook internetkoppelingen in de Outlook mail is traag. Ik heb een Pentium 4 met 2 GB intern geheugen. Altijd perfect gewerkt, vanaf ongeveer september vorig jaar speelt dit pas. Ik heb XP Home SP3.
De andere computers in het netwerk hebben hiervan geen last.
Officiele Norton anti virus scanner op het systeem uitgezet en Sophos trial versie geladen. Helaas geen enkel effect.

Laatst bewerkt:
De oplossing!

Tsja na wat surfen er toch achter gekomen en het werkt!
Veel Windows XP klanten met SP3 vertonen vanaf medio vorig jaar problemen qua performance. Het blijkt te maken te hebben met IPv6.
Ik heb deze gedeïnstalleerd en het werkt weer als een nieuwe.

De deïnstallatie doe je in een DOS-box. Geef op de C prompt: IPv6 uninstall

Daarna de computer herstarten en geniet van de surfsnelheden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan