Internetpagina's blijven geladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik heb nogal wat problemen met Windows 8,maar ik wil het toch een kans geven. Eén probleem is bijvoorbeeld:

Als ik een website heb bezocht dan blijft de pagina geladen staan. Als ik dus diverse websites bezoek dan kost dat behoorlijk wat geheugen en dat gaat uiteraard ten koste van de snelheid. Dan duurt het switchen naar een andere website ook steeds langer. Waar kan ik dat anders instellen?

Dat zou dan liggen aan IE (of welke browser gebruik je?). Met CCleaner kun je -zover ik weet- dat wissen. Ik heb dit echter bij chrome niet

Met Chrome is verhaal het zelfde. Het heeft ook niet te maken met tijdelijke bestanden, dus cc-cleaner is niet nodig. De websites blijven geladen staan, dus als je bijvoorbeeld Outlook wilt gebruiken, dan duurt dat veel te lang. Ik kan de browsersessies niet afsluiten, althans: ik weet niet hoe.

Als het niet heeft te maken met tijdelijke bestanden snap ik niet wat je bedoeld? Bedoel je dat als je chrome start dat die dan de tabbladen weer opent die de laatste keer open stonden ofzo?

Je kunt het inderdaad vergelijken met tabbladen, maar die bleven altijd in beeld. Ik heb nu bij toeval ontdekt dat als je met je rechtermuis knop klikt al die openstaande schermen tevoorschijn komen, waarna je ze kunt sluiten. Of een blad ook wordt afgesloten als je de website als tegel opent weet ik niet. Dan opent zich een "normaal" IE-venster, waar je m.i. alleen uitkomt als je op Start drukt. Maar dan blijdt de website mogelijk wel meedraaien.

Een belangrijk stuk van de oplossing heb ik dus bij toeval gevonden.

Het ontbreekt mij overigens aan een beetje uitleg van Windows 8 bij deze laptop. Alle voorgaande Windowsversies (van de laatste 15 jaar) leken tenminste een beetje op elkaar, dat is hier m.i. niet.

nou ze lijken best wel op elkaar hoor. ik denk dat je het over de metro-interface en de normale IE hebt? Je kan de metroversie ook uitzetten, maar ik raad je aan om gewoon een andere browser te pakken als chrome :)

Ik bedoel inderdaad de metroversie, maar ik mis een beetje het overzicht wat er gebeurt. Ik mis dus eigenlijk de taakbalk. :) Daaraan kon ik precies zien wat er open stond. Ik gebruik vaak meerdere browsers, maar waarom biedt Chrome in dit geval voordelen boven IE?

sneller, veiliger, thema's plugins, mooier (mening), werkt fijner en instellingen, favo's syncen en je kan makkelijk switchen tussen smartphone en pc

de taakbalk is er toch nog gewoon, gewoon op de tegel bureaublad drukken. Die metro-interface is niet om echt op te compteren naar mijn idee. Meer voor wat simpele dingen die je anders op je smartphone doet (rtl xl app, en alle andere apps)

Laatst bewerkt door een moderator:
Okay, helemaal mee eens. Ik moet er ook voor waken niet in het "oude" te blijven hangen, want vele mensen waren destijds ook sceptisch over Windows XP. :)

Ik sluit dit topic. Er was dus niets bijzonders aan de hand, maar de kennis van Windows 8 ontbreekt bij mij nog en ik heb nog niet een leuke startersinstructie kunnen vinden.

wacht, ga eens naar je windows store, WINtoest+F en zoek "Start" daar zijn een aantal starter apps :)

Ik krijg op die wijze slechts de handleiding van de laptop zelf. :confused:

Ow dan moet je in stellen dat je ze ook wil zien van andere talen. Mijn pc is geflipt dus ik kan even niet zeggen hoe dat ook weer moest; googlen dus, sorry

Een hele waardevolle tip, bedankt!!! :):thumb:

Wat is er nu weer mis IE10 ik gebruik ie10 sinds rp en het werkt superr! IE10 is niet altijd het probleem hoor

Ik zeg niet, dat het fout is in IE10, maar ik vind het vervelend, dat ik steeds alle tabbladen één voor één moet sluiten. Er zal toch een manier zijn om bij het afsluiten alles in één keer te sluiten?

En het valt mij ook op, dat bijvoorbeeld de website van het AD heel traag is met IE, dat is met Chrome veel sneller.

En als je veel internet, dus veel tabs is chrome sneller. En niet je hele browser loopt vast als er iets mis gaat. Verder heb je geen flash meer nodig, er zit een ingebouwd die zelf update. En alle plug-ins voor chrome zijn natuurlijk ook heel fijn :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan