Internetpagina's vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Beste.
Ik heb vaak meerdere internet pagina's naast elkaar open maar de laatste tijd blijven ze vaak vastzitten of duurt het veel te lang voordat ze geladen zijn. Blijkbaar gebruikt het teveel geheugen.
Een jaar geleden heb ik dit ook wel eens gevraagd, https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/962889-Internetpagina-s-laden-soms-traag, en toen is het opgelost. Ik heb die stappen nog een keer nagelopen maar alles staat goed.

Zou mijn laptop het niet meer aankunnen of iets anders.

Hieronder nog een print van taakbeheer.
Taakbeheer.jpg
 
Het geheugen valt prima mee. Hoeveel tabbladen staan er open?
Wat zegt een Speedtest?
 
Heb je het bij bepaalde pagina's, of willekeurig?
Opsich is het wel fijn als je regelmatig wat tabbladen afsluit.

Maar wat bedoel je precies met 'vast'? Wat gebeurt er?
 
Of zet er geheugen bij of maak van het wisselbestand een vaste waarde van 12GB na eerst te hebben uitgezet en gereboot.
Nu kan het zijn dat er gefragmenteerd wisselbestand wordt gebruikt bij deze instelling
 
@Aar vaak moet ik dingen uitzoeken en vergelijken dus dan heb ik soms wel eens 6 of 8 pagina's open. Maar vaak is het dan dat de pagina's niet laden en kan ik ook niet op een andere pagina kijken want dan blijft alles vast zitten totdat alle pagina's geladen zijn. In de balk zie je dan dit:Bekijk bijlage 371303 een wieltje dat soms draait en meestal vaststaat.

@LangePier geheugen zet ik er niet meer bij want Windows 10 wordt vanaf volgend jaar niet meer ondersteund en ik kan Windows 11 er niet op zetten, niet geschikt staat er bij de test. Maar hoe doe ik dit? maak van het wisselbestand een vaste waarde van 12GB
 
Ik heb het op geen wisselbestand gezet en na rebooten begingrootte op 12000
Voor nu bedankt, ik hoop dat het opgelost is.
 
Vertraging wordt vaak veroorzaakt door de browser instelling "hardware versnelling gebruiken." De driver van de grafische kaart kan dit dan niet goed.

Gebruik eens de veilige modus van de browser of begin incognito tabbladen bij bijvoorbeeld Chrome. Dit is in principe het zelfde, namelijk: zonder add-ons en extensies. Deze zijn als eerste verdacht.

Tweede zijn de verschillende updaters, die de browser op de achtergrond gebruiken en systeembronnen wel eens niet goed vrijgeven. Ik raad aan om geen enkele updater binnen programma's actief te maken.

Tijdelijke Internetbestanden wissen via schijfopruiming of in de browser instellingen.

Wees verdacht op malware en spyware want één verkeerde klik of download en de computer kan zijn overgenomen. De Internetverbinding kan dan stiekem gebruikt worden voor overbelasting van bepaalde sites, spioneren of Bitcoins genereren. Ga dus na of dit mogelijk zou kunnen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan