Internetpagina's vretraagd bij openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laptopje 2

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2004
Hallo,ik ben nieuw,en misschien plaats ik deze vraag wel verkeerd,sorry daarvoor!

Mijn vraag is:
Als ik een internetsite opstart,doet hij dat gelijk,maar gedurende een minuut daarna niks aan klikken,Heb alles gedefragemteerd,gescand op virussen,Pestpatrol gedaan,kortom,alles wat in mijn vermogen ligt.Hij doet dit sinds 1,5 week ongeveer,en ik heb niks nieuws gedownload ofzo.Ik heb een laptop Pentium 2,en er zit millenium 2000 op.Geheugen staat op 2,54 GB en heb nog 1,43 KB over.Wat kan dat zijn??De lol van surfen gaat er op deze manier wel af voor mij...
:evil: Help??

Groetjes Laptopje 2

Geen simpel antwoord mogelijk.
Dit probleeem met IE heb ik al een half jaar,
Uren gegoogled, geen oplossing gevonden.

Surfen met Netscape7 levert geen problemen op.

Met IE opent de pagina, geeft gereed, maar blijft 20 tot 40 seconden hangen met een geblokkeerde muis.
En dat is irritant natuurlijk.

Je zou een hijjack-log kunnen plaatsen in de Spyware sectie om te laten controleren of er toch iets verkeerds op je computer zit.

:cool:

Per e-mail:

Hallo Jozo
Bedankt voor je antwoord,maar..ik ben niet zoo bijdehand met computers,volgens mij is het het mijn harde schijf die op 2,54 zit...en ik heb geen idee of ik dat IE6sp1 erop heb staan,heb zelf dit niet geprogrammeerd.Ik heb pas 2 jaar internet,en daarvoor wist ik nog niet eens hoe ik moest typen,of een PC aanzetten,kan je wel nagaan!
Ik zal eens gaan zoeken bij de programma's of ik dat tegen kom.....

Groetjes Laptopje 2

Voortaan beter via het forum reageren.
reageer.gif

Als je nog maar 1,43 KB ruimte op je schijf hebt werkt de computer niet echt fijn meer, doe eens een schijfopruiming.

Start > Programma's > Bureau-accessoires > systeem-werkset > Schijfopruiming.

Kijk ook of je nog andere data kan verwijderen zoals:
e-mail, plaatje, documenten, filmpjes, enz

Om te kijken welke versie van IE je hebt klik je in een ie scherm op Help > Info

Kijk ook eens bij Windows update: Extra > Windows Update

Ben je virus\spyware vrij.

Scan op virussen met Housecall:
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Voor spyware, lees dit eens:
http://home.planet.nl/~kleyn080/Spywareinfonl.html

Na dit alles ook nog even in veilige modus defragmenteren.

internet vertaagd bij openen

Hallo Jozo
Bedankt voor het in simpele woorden uitleggen wat ik moet doen. Ik heb nu een update van window's gedaan.en heb gekeken welke versie ik heb.Dat is de 6.0.2800.1106CO,en bij de update staat onder andere ook SP1,Q810847 bij.Ook meerdere met de Q daarvan.Ik heb al veel weg gegooid,ook schijfopruiming gedaan.Er staan nog wel foto's op,maar heb zelf geen brander,daar baal ik van,anders had ik ze eraf gehaald.
Verder heb ik Norton 2004 erop zitten,update die geregeld en ook via Tiscali scan ik regelmatig. Als ik twijfel ga ik naar Bidfinder,en scan daar ook nog eens op naam van een virus die net in de lucht is .Hiervoor had ik Ad-Aware erop zitten,nu heb ik PestPatrol.Is dat afdoende? Alleen defragmeneteren in velige modus heb ik nog nooit gedaan,wel gewoon gedefragmenteerd.
Kun je me misschien uitleggen hoe in in veilge modus moet defragmeteren

alvast veeeeel dank voor je advies!!

Groetjes Laptopje 2

internet vertraagd

Hoi Jozo
Nou,ik ben gister vanaf 19.30 u aan t defragmenteren gegaan,hij wilde NIET doorlopen,naar 100 %.Opnieuw schijfcontrole uitgevoerd,de uitgebreide versie ervan.Ook die wilde niet doorlopen,ben op een gegeven moment naar bed gegaan,en vanmorgen was eindelijk alles gebeurd.Heb Norton uitgeschakeld,helpt ook niet,nou moet ik dus nog in veilige modus defragmeteren,maar zal voor de zekerheid woord voor woord opschrijven hoe dat moet,anders krijg ik m straks niet meer terug!
Mijn schijfruimte is nog zo'n beetje t zelfde gebleven.Ik heb er wel veel spelletjes opstaan,ik denk dat ik die moet gaan verwijderen,dat zal best schelen.......
Ik ga weer knoeien.........
bedankt weer!!

Groetjes Laptopje 2

Geheugen staat op 2,54 GB en heb nog 1,43 KB

Als dit nog steeds het geval is zal je internet nooit lekker werken, en de meeste programma's niet.:rolleyes:

Ook de meeste spelletjes hebben een beetje schijfruimte nodig om wat temp bestanden weg te schrijven.

Dus in jou geval moet je echt het een of ander weggooien, of een ruimere hdd aanschaffen, want de gemiddelde computer gebruiker heeft al voor 2.5 GB temp bestanden opzijn comp staan,

Schijfdefragmentatie kan niet (goed) werken met een te lage hoeveelheid schijfruimte...

En 1.43 KB is echt te weinig.

Voor windows XP wordt minimaal een 5 GB schijf aanbevolen. Aangezien XP al 1.2 in beslag neemt, reken maar uit.

Voor ME is zo'n 500 MB minimaal ook geen verkeerde...

Zoals Jozo zei; je moet echt ruimte vrij maken.

Probeer dit programma nog eens: http://home.wanadoo.nl/j-pv.haastert/overig/dcsetup.zip

Internetsite vertraagd openen

Mijn probleem is dus nog steeds niet op gelost.Toevallig heb ik gister weer geprobeerd om een uitgebreide schijfcontrole uit te voeren,daar komt hij niet doorheen,Ook defragmenteren lukt niet meer,terwijl alles uit staat verder.
Nu kan ik ook bepaalde dingen niet openen,mijn rooster werd doorgestuurd bv,in exel, kon hem niet openen,daarna weer even wel,wilde hem toen opslaan,
toen vroeg hij om een schijf,het lijkt wel of er iets behoorlijk is beschadigd!!Kan ik niet beter windo's 98 er overheen gooien,overschrijft hij dat?Of alles er af halen,en op nieuw erop zetten?Virusscanner geeft nog steeds niks aan??Ik snap t niet meer hoor!!

Maar hoeveel beschikbare schijruimte heb je nu (geef daar eens antwoord op) ?
Deze Computer > Rechtsklikken op "Lokaal station [C:]" > Eigenschappen.

En zeker bij Win Me is het aan te raden, alle schijcontroles en defragmentaties in veilige modus te doen.

Laatst bewerkt:
Er staat gebruikt 2,28 GB,beschikbaar 1,70 GB
Capaciteit 428.369.152, ...3,98 GB
Ik ga zo proberen in veilige modus te defragemteren......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan