InternetPlusBellen installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmeh

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2006
Kan iemand me helpen? Ik ben er nu druk mee bezig, maar het lukte niet, dus ik heb weer even alles als van ouds aangesloten.

Ons oude netwerk:
1e verdieping: Splitter en een telefoon met "telefoonkabel" - Computer 1
2e verdieping: Wireless modem/router en een telefoon "alleen met stroom aansluiting" - Computer 2
3e verdieping: telefoon "alleen met stroom aansluiting" - Computer 3
* Wireless network natuurlijk

Ik ben toen aan de slag gegaan.
Even wat informatie:

Ik heb de splitter van Planet aangesloten op de 1e verdieping.

De Experia box (planet modem/router) heb ik op de 2e verdieping aangesloten met 2 kabeltjes:
1) De stroom
2) Telefoonstekker -> Experia box, in de ADSL ingang.

* Alle lampjes die horen te branden, doen het ook (volgens de gebruiksaanwijzing). Dit zijn:
- Power
- ADSL
-Wifi
- VoIP

Er zit een WPA-PSk sleutel op de Experia box. Ik heb 3 Computers die op het draadloze netwerk moeten. 2 computers hebben een "E-tech" usb adapter en 1 computer met een "Linksys" adapter, e-tech ondersteunt geen WPA-PSK, linksys WEL.

Dus ik probeerde via de linksys verbinding te maken met de Experia box. Ik heb hetvolgende gedaan:
- Beschikbare draadloze netwerken gezocht, hier stond mijne bij (de SSID stond namelijk ook op een sticker).
- Ik vul de WPA-PSK code in, die ik gekregen heb van Planet.
- Klik op verbinding maken, maar hij blijft maar 'proberen' te verbinden. Hij krijgt waarschijnlijk geen IP toegewezen.
-> Dus ik probeer via 192.168.2.1 op de Experia box te komen maar helaas, lukt niet, gewoon 'pagina niet gevonden' , dit verbaasde me het meest.

Ik heb ook nog geprobeerd de Experia box beneden te zetten, dus 'echt' naast de hoofdaansluiting, alles verbonden (3 kabeltjes; stroomd, ADSL, Lijn), maar precies hetzelfde verhaal als met de andere opstelling.

Kan iemand mij helpen? Het zal toch niet zo zijn dat al mijn huidige USB adapters niet worden ondersteunt door de Experia box ofso?

Als iemand mij wilt helpen maar een punt niet snapt vraag het dan even of: http://www.kpnadsl.nl/support/downloads/experia/gaw_basisexperia.pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan