internetprobleem vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

susazu

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2010
Ik weet niet of ik in het juiste topic zit, maar hier komt m'n vraag.

Sinds mijn verhuizing heb ik een probleem met internet op mijn laptop (zowel draadloos als aan de draad.) Het probleem zit niet bij de provider of het modem, wanneer je een andere laptop op het modem inlogt, werkt het namelijk prima (zowel draadloos als aan de draad)

Het probleem zit dus bij de instellingen op mijn laptop.
Problemen: internet val uit (onder andere door: dns-server werkt niet host is offline, verbinding is geannuleerd er is een time-out, beveiligingsleutel klopt niet (terwijl die wel klopt)), daarnaast is hij langzaam als hij wel werkt, met streamen heb ik bufferproblemen.
Het ligt niet aan mijn virusscanner of firewall, want die heb ik uitgeschakeld en eraf gehaald, dit veranderde niks. Nu zit de virusscanner er weer op.

Kort geleden (tijdens verhuizing) heb ik mijn laptop helemaal schoon laten maken en windows opnieuw laten installeren.
M'n vader is vandaag 7uur lang bezig geweest met zoeken naar instellingen in de computer die mogelijk dit probleem veroorzaken, maar geen oplossing gevonden.

Iemand enig idee????

Laatst bewerkt:
windows opnieuw laten installeren, zelfde versie? Drivers (recentste) geinstalleerd ?

Hoi,
zoals in de vorige reactie al opgemerkt, zijn tijdens of na de herinstallatie wel alle drivers(in het bijzonder de chipsetdriver) geïnstalleerd?
Windowstoets + Pause/Break
kijk onder "apparaatbeheer" of daar gele vraagtekens staan.

Ik weet niet of de recentste drivers geinstalleerd zijn. Hoe zou ik daar achter kunnen komen? In apparaatbeheer staat bij Ethernetcontoller een geel uitroepteken, maar als ik klik op opnieuw installeren, dan staat er dat windows dat niet kan. Er kunnen geen stuurprogramma's gevonden worden.

Voorheen had ik windows vista en nu ook. Ik heb nu wel word office 2007 ipv 2003, ik weet niet of dat de oorzaak kan zijn.

Alle windows updates zijn geinstalleerd, of moet ik de stuurprogramma's ergens anders vandaan halen?

Als bij de ethernetcontroller een geel vraagteken staat is dat je probleem. Daarom krijg je ook geen internetverbinding.
Geef de specs van je pc of laptop (merk/type e/o modelnr.) exact op dan kijk ik eens even of ik wat voor je vindt bij de fabrikant van je pc/laptop e/o moederbord.
Geef ook even aan of je een 32 of een 64-bits OS hebt en welke versie (Home Premium, Ultimate enz.)
Zelfde toetsencombinatie als in m'n vorige post.

Laatst bewerkt:
Daar moet meer bij voor PB.
Laptop welke series? (easy note enz.) modelnr.BG35 enz.
Desktop (iMedia,iPower) modelnr. PT.U03 enz.
Ja het gaat niet zo makkelijk bij PB

Er zijn wel genoeg drivers te vinden voor Hera C maar dat zijn allemaal externe links en torrents. Maar omdat je niet weet wat je daar binnenhaalt wil ik je die links niet geven. Straks zit je met een virus opgezadeld en dat is niet de bedoeling. Packard Bell is overgenomen door Acer, er zijn nog wel websites en ftp-sites maar daar staat de Hera C (een Easy Note toch?) niet bij er moet nog ergens een model of serie nr. staan. Schrijf alle nrs. die je op de onderkant staan op en zet ze hier maar neer dan kijk ik zelf wel ff.

Laatst bewerkt:
Er is een label met streepjescodes waar op staat:
Pin: 09006086
S/N: 115205870133
Ms-model: Herco

Anders label:
Model: Hera C

Microsoftlabel:
XXXXXXXXXXXXXX
Product key: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Volgens mij is het een easynote.
Hoop dat dit voldoende is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
ik heb je product key weggehaald want die hoef je aan niemand te laten zien,dat is je legale productsleutel van je Windowsversie en die is privé.
Kom er nog even niet uit daarom kun je dit progje downloaden en het logbestand daarvan als bijlage bijvoegen in je volgende bericht. Ja PB maakt het ons niet makkelijk. In het uiterste geval kun je op hun website je product registreren maar of we daarmee verderkomen betwijfel ik. Maar als je dat log bijvoegt dan weet ik genoeg.

Ok, bedankt voor het weghalen. Ik weet niet veel van computer, dus ben blij dat je me helpt.
Ik heb het programma gedownload, maar waar kan ik dat logbestand vinden?

Als ik naar logboeken ga, en kies voor opgeslagen logboek openen, dan gaat ie naar de map usenext, maar die map is leeg.

Laatst bewerkt:
Hoi,
ja mijn fout ik had erbij moeten zeggen dat het een txt bestandje is.
Start het programma en wacht dat de voortgangsbalk helemaal vol is.
Ga in de menubalk bovenin naar de tab Bestand en klik op "opslaan als" dan springt een popup-vester omhoog daar staat "bereik" dat vink je aan en als het goed is staat in het invulvak daaronder "Hardware" kijk rechts en controleer of Format TXT aangevinkt is en onderaan bij parameters "met gedetailleerde informatie" is aangevinkt.
Sla het txt-bestand ergens op in je documenten b.v. (geef het een herkenbare naam) en upload het bestand via de paperclip boven je bericht en voeg het in bij je bericht.
Mocht je dat niet goed lukken klik dan op m'n profielnaam en stuur me evt. een mail met het txt-bestand als bijlage.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan