internetprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

lamberto

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Berichten
1
sinds ik een laptop met Windows Vista erop heb, doet mijn internet erg vaag.


Op schijnbaar willekeurige momenten doen websites het niet ik krijg dan steeds de melding dat de server niet kan worden gevonden:

Er kan geen verbinding met externe host Primaire DNS-server(217.123.132.222) worden gemaakt.

Het aparte is dat als MSN aanstaat, dat gewoon blijft werken. Start ik msn op tijdens zo'n moment, dan krijg ik wel een dergelijke fout. Het probleem doet zich dan voor op alle computers thuis.


Ik heb verder 2 pc's met windows xp. Mijn laptop is draadloos aangesloten op een Sitecom WL-160 router. Wat kan er hier aan de hand zijn en hoe los ik het op? Het werkt wanneer ik een pc uitzet en opnieuw verbinding maak op mijn laptop, maar dat is niet echt een geweldige oplossing.
 
Nou die melding zegt het eigenlijk al. Er kan kan geen verbinding met de exteren DNS server gemaakt worden.
Dit betekent dat de naam van de website die je dan probeert te openen niet door de DNS server 'vertaald' kan worden naar een ip adres. Probeer je op dat moment een webside op ipadres te benaderen dan zal het waarschijnlijk wel werken. VB www.nu.nl --> http://62.69.184.130
Het kan zijn dat je modem niet lekker loopt en dan zou je die eens aan en uitmoeten zetten maar het kan ook aan de externe DNS server liggen. Dit is meestal een DNS server van jou provider en dan moet je met hun contact opnemen,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan