Internetproblemen met Asus

Status
Niet open voor verdere reacties.

falcojugger

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Hey,

Het begon er allemaal mee dat mijn draadloze internetadapter één groot drama is. De laptop van mijn pa had standaard internet, maar ik zit ernaast met mijn pc en hij tikte bij mij de hele tijd aan en uit. een soort knipperlicht.

Nu wilde ik de LAN-kabel erin steken, opdat hij het dan zou doen.
Echter, er gebeurd niks?!
Geen internet, geen melding noppes.
Nu staat de ethernet adapter ook niet aangegeven in mijn apparaatbeheer, dus ik dacht de drivers moeten nog geinstalleerd worden.
Mijn moederboard is een Asus P5QL Pro, dus ik heb alle LAN-drivers gedownload op een USB-stick en proberen te installeren op mijn pc.
Nu het volgende probleem: géén van de drie (inclusief beta) drivers werkt, ik krijg een melding dat hij de bepaalde serie adapter niet heeft herkend en dus de driverupdate afsluit.

WAT NU?!

Even wat meer informatie a.u.b. Welke netwerkkaart, welke driver versie, etc ... :)

Eerst maar eens de chipset driver van de P5QL Pro downloaden van de Asus site en installeren

@mrmusic
de chipset downloaden is al gebeurd, maar voor de zekerheid nog maar een keer gedaan.
netjes van de Asus site, dus zeker weten de goede.

@phr3ak
het gaat dus niet om de usb dinges he, het gaat om het moederboard + ethernet adapter

het gekke is, dat ik na 10 minuten pauze de usb stick wel weer terug heb gestopt in de computer en ik constant bijna 100% verbinding heb?! alsof deze moe wordt na gebruik.
LAN werkt nog steeds niet, na opnieuw downloaden chipset driver en daarna de lan driver.

Niet alleen downloaden, maar ook installeren hoop ik????

inderdaad ook geinstalleerd, maar hij geeft weer dezelfde fout bij het installeren/updaten van de lan driver. melding kwam erop neer dat ie hem niet kon vinden en dus de setup afgesloten werd.

Omdat er weer een LAN party aankomt, wil ik iedereen bij deze toch nog even verzoeken hierop te reageren.

STATUS: COMPUTER HERKENT ETHERNET KABEL NIET

apparaatbeheer: alleen de usb stick voor draadloos wordt herkend.
BIOS: kan geen instelling vinden die ervoor zorgt dat LAN uitstaat (wil niet zeggen dat ie er niet is)
Ethernet aangesloten op router en computer, geen internet.
via Asus website (P5QL pro moederboard) de LAN driver gedownload:
Version 10045/10018/10040
Description Atholes L1E LAN Driver for windows XP & Visat & Win7.
- Atholes L1E LAN Driver V1.0.0.45 for Windows Vista 32bit/Vista 64bit--(WHQL).
- Atholes L1E LAN Driver V1.0.0.18 for Win7 32bit/Win7 64bit--(WHQL).
- Atholes L1E LAN Driver V1.0.0.40 for Windows 32/64bit XP --(WHQL).
File Size
3,23 (MBytes) 2009.09.18 update

Ik werk overigens op Windows 7 64 bit.

IEMAND AUB!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan