internetproblemen na installeren van updates Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjaspers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
Hoi,

Wij hebben Windows Vista op onze pc staan.
Nu hadden we altijd Norton AntiVirus 2007 op onze pc staan, maar na wat problemen met het verlengen hiervan, hebben we nu versie 2009 erop staan.

Nu heeft Vista updates gedownload en geinstalleerd en hebben we ineens internetproblemen, hij kan dan niet verbinden met onze provider en hebben we geen internet. Na het verwijderen van deze updates, kunnen we wel gewoon op internet.

Het gaat om de volgende updates:
KB954459 en KB955069 en KB957097 (beveiligingsupdates)
KB905866 (update)

Wat kan het probleem zijn? Ik wil wel graag Vista up-to-date hebben, maar dan moet internet daarna wel blijven werken.

Groetjes Saskia

je bent er dus zeker van dat het de automatische updates zijn die de problemen veroorzaken en niet norton 2009 (ik vraag het gewoon omdat ik anders niet zo goed zou weten waarom je dit ook vermeld)

Installeer dan eens update per update apart en kijk welke de boosdoener is...

Nee, we zijn er niet 100% zeker van dat het probleem bij Vista ligt :rolleyes:

We hebben namelijk een paar weken terug ook internetproblemen gehad, toen vertelde een helpdesk-medewerker van Norton dat het schijnt dat Norton AV 2007 en Vista niet altijd goed samenwerken. Vandaar dat we een upgrade naar 2009 hebben gehad, daarna waren de internetproblemen over.

Een paar dagen geleden begon de ellende weer, geen internetverbinding. Na het draaien van een Malware-programme bleek dat er een aantal Trojans op onze pc stonden. Daarna werkte internet weer.
En gisterenavond hebben we die 4 genoemde updates van Vista gedownload en geinstalleerd toen we de pc gingen afsluiten. Vanmorgen konden we ineens niet meer op internet. Na het verwijderen van de updates, konden we wel op internet.

Vandaar dat we het vermoeden hebben dat het aan deze updates ligt.

Van het weekend zal ik wel weer even tijd vrijmaken om die updates 1 voor 1 te installeren, kijken bij welke hij problemen geeft.

Groetjes Saskia

Nee, we zijn er niet 100% zeker van dat het probleem bij Vista ligt :rolleyes:

We hebben namelijk een paar weken terug ook internetproblemen gehad, toen vertelde een helpdesk-medewerker van Norton dat het schijnt dat Norton AV 2007 en Vista niet altijd goed samenwerken. Vandaar dat we een upgrade naar 2009 hebben gehad, daarna waren de internetproblemen over.

Een paar dagen geleden begon de ellende weer, geen internetverbinding. Na het draaien van een Malware-programme bleek dat er een aantal Trojans op onze pc stonden. Daarna werkte internet weer.
En gisterenavond hebben we die 4 genoemde updates van Vista gedownload en geinstalleerd toen we de pc gingen afsluiten. Vanmorgen konden we ineens niet meer op internet. Na het verwijderen van de updates, konden we wel op internet.

Vandaar dat we het vermoeden hebben dat het aan deze updates ligt.

Van het weekend zal ik wel weer even tijd vrijmaken om die updates 1 voor 1 te installeren, kijken bij welke hij problemen geeft.

Groetjes Saskia

dat is dus wat ik bedoelde :P
bedankt voor de grondige uitleg :thumb:

als je dan gevonden hebt waar het probleem ligt kan ik misschien gaan zoeken naar een oplossing of misschien komt microsoft wel vanzelf weer af met een oplossing als dit een probleem is bij meerdere mensen ;)

heb hetzelfde probleem

Het is best dat je ook je eigen topic aanmaakt aangezien inbreken in iemands anders forum niet is toegelaten op helpmij.
Specifieër je vraag dan ook beter en geef wat meer info over je exact probleem

niet meer kunnen internetten na installatiebeveilgingsupdates kb954459, kb955069 en k

heeft iemand een oplossing voor het de beveilgingsupdates kb954459, kb955069 en kb957097 voor vista, die na installatie ervoor zorgen dat het niet meer mogelijk te internetten. Heb contact gezocht met Ziggo mijn internetaanbieder, deze waren op de hoogte van dit probleem, maar konden mij geen oplossing geven, ik moest het maar met microsoft uitzoeken. Kan echter niets vinden om dit probleem op te lossen, wie kan mij helpen

Een paar dagen later was bij ons het probleem opgelost.
We hadden de beveiligingsupdates allemaal verwijderd, maar Vista heeft ze bij het afsluiten van de pc opnieuw geinstalleerd. (we hadden ingesteld dat hij alles vanzelf moet downloaden en installeren)
De volgende morgen deed internet het gewoon. Of Ziggo heeft iets gedaan of Norton heeft een update gedaan, we kunnen niks anders verzinnen.

In ieder geval probleem opgelost :thumb:

heeft iemand een oplossing voor het de beveilgingsupdates kb954459, kb955069 en kb957097 voor vista, die na installatie ervoor zorgen dat het niet meer mogelijk te internetten. Heb contact gezocht met Ziggo mijn internetaanbieder, deze waren op de hoogte van dit probleem, maar konden mij geen oplossing geven, ik moest het maar met microsoft uitzoeken. Kan echter niets vinden om dit probleem op te lossen, wie kan mij helpen

als het bij jou niet vanzelf opgelost geraakt zoals bij sjaspers, kan je me dan eens even melden welke foutmelding je krijgt bij je poging om te updaten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan