Internetproviders; Ik zie door de bomen het bos niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Ik ben sinds kort een beetje aan het rondkijken voor een andere internetprovider. Ik zit op dit moment bij UPC, maar wil toch even kijken of er betere alternatieven zijn, ook vanwege de kosten. We hebben telefonie en Light internet van UPC. Ik weet niet precies hoe duur het is, maar m'n moeder trok wel een pijnlijk gezicht toen ik vroeg hoeveel we nou eigenlijk betalen.

Ik zit dus een beetje te kijken bij verschillende providers, waaronder XS4ALL, Online.nl (het vroegere Orange), Ziggo en Telfort. Als de getrainde nerd die ik ben, ga ik uiteraard op zoek naar ervaringen van gebruikers om wat duidelijkheid te scheppen.
Het lijkt er alleen op dat dat niet mogelijk is. De één prijst de provider de hemel in, terwijl de ander de provider in de grond stampt.

Zulke reviews zie ik nou bij elke provider. UPC, XS4ALL, Online.nl, Telfort, Ziggo, Tele2, Alice... Noem maar op. Ik zou dus echt niet weten wat nou goed is op dit adres, en internet is helaas niet iets wat je even in de winkel haalt, aansluit, en als het niet goed werkt je het gewoon terug kan brengen.

Mijn oog is tot nu toe eigenlijk het meest gevallen op Telfort, het voormalige Tiscali, maar ja, van de reviews die op internet staan word ik helaas niet veel wijzer.
Wat ik zoek is een voordelige, betrouwbare en stabiele provider. Ik denk dat dat misschien bij Telfort te vinden is, maar ik weet het niet zeker.

Hebben jullie ervaringen, of tips om een echt goede provider te vinden?
Alvast bedankt :)

Ik zit al een jaar of 5 bij wanadoo, nu online met telefonie voor 40 euro per maand en ben tot op heden tevreden

Hmm, ik heb even gezocht, en het lijkt erop dat Online.nl een fusie is tussen Wanadoo en Orange. Als ik zoek naar Wanadoo of Orange krijg ik hetzelfde zoekresultaat: Online.nl.

Heb jij zelf iets gehoord over dit gebeuren?

EDIT: Oh wat zeg ik nou toch. Het is ook zo vroeg in de morgen :P Wanadoo is Orange.

Laatst bewerkt:
Jep.. Wanadoo was eerst niet orange, tot orange ze overnam. toen was het ineens Orange.. Nu dacht orange.. Laten wij " Online gaat heten" niet dat ik de afgelopen 2 maanden er iets van gemerkt heb maar goed.. ik zou dus niet nog een keer in mijn leven naar orange gaan.. de service vind ik niks!

Hoi,

In principe heb je keuze tussen twee opties:
Internet via de tv-kabel, of via de telefoonkabel.
Wat betreft het eerste heb je geen keuze, want je bent afhankelijk van de aanbieder bij jou in de buurt.
Kennelijk is dat UPC (?) en dan hoef je over Ziggo ..... verder niet na te denken.
Dit geeft gelijk de beperking weer: je bent wat betreft de internetprovider gebonden aan de kabelaanbieder.
Wat betreft de telefoonkabel, ADSL dus, is de keuze groter.
Mijn ervaring is, dat de prijzen niet echt veel verschillen.
Je moet echter door die aanbiedingsprijzen voor het eerste jaar heenkijken. Dat is na een jaar - of zelfs korter - natuurlijk afgelopen en even snel overstappen doe je ook niet gauw ....
Ik ben persoonlijk nu tevreden over UPC. Dat is wel eens anders geweest!
Je noemt 'telefonie en light' wat betekent dat je met een verouderd abonnement zit en dús momenteel zeer waarschijnlijk teveel betaalt.
Ik heb het hele pakket van UPC: digitale én analoge TV, telefonie (24 x 7 gratis bellen naar vast) en wat 'vroeger' bij hen Power heette. Voor zo'n 52 Euri, maar dat is dus ook maandelijks het vaste bedrag voor alles.
Kijk bij het bepalen van de kosten naar de optelsom van het volgende:
- de kosten van je televisiekanalen (via upc of de telefoonkabel)
- de kosten die je mogelijk extra kwijt bent voor de telefoonkabel die vaak niet in de prijzen voor adsl worden vermeld (zo'n 10 euro per maand)
- de vaste kosten voor je telefoon, evt. in combi met internet.
- de mogelijke belkosten als je geen 24 x 7 gratis bellen naar vast in het abonnement hebt zitten.

Al met al ben ik zowel wat prijs, als prestatie betreft tevreden over UPC.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben het wel met Ommeren eens.
Wanneer je een combinatie bij UPC neemt is de prijs meestal wat gunstiger.

Helaas zeg je in je bericht er niet bij wat er nu voor internet en telefonie betaald wordt, dan is het wat moeilijk vergelijken.

Zelf heb ik het abbo. "Internet & bellen onbeperkt". Deze kost €35 p/m.
Dan heb je 1,5/6 Mb up/down. En onbeperkt bellen naar vaste nummers.

Succes met de keuze.

Als je een pakket van telefonie + Light hebt... dan heb je waarschijnlijk telefonie Freetime want die was in een pakket te krijgen met Light.
Deze is zo uit mijn hoofd, of 35 of 40 euro per maand. Dan komt er KabelTV bij en kom je op (als we van de duurste uitgaan)
Als je er dan ook nog digitale TV bij hebt, dan kom je nog iets duurder uit.
Die is tussen de 5 en 13 euro (bij de lagere pakketten) dus dat komt er ook nog bij-op.

Dan heb je nu dus:
Internet: 3 Mbit
Telefonie: avond / weekend gratis | overdag betalen
Digitale TV: hangt van je pakket af.
Totaal: 40 + 16,37 = 56,37 + mogelijk Digitale TV.
------------
Wat je kan doen:
3-in-1 pakket
Internet: 10 Mbit (€30,-)
Telefonie: Onbeperkt (€15,-) (24/7 gratis bellen)
Digitale TV: keuze uit: DTV Royaal(€9,-), DVR Starter(€9,-), DVR Royaal(€13,-) (Deze zal gratis zijn omdat het 3 halen 2 betalen is en het goedkoopste product is gratis)
KabelTV: (€16,37)
Totaal: 30 + 15 + 16,37 = €61,37

--------------
3-in-1 pakket
Internet 10 Mbit (€30,-)
Telefonie: Avond/weekend (€12,-) (staat gelijk aan Freetime.. wat je nu waarschijnlijk ook al hebt)
Digitale TV: DTV Royaal(€9,-) , DVR starter(€9,-) || (een van deze zou gratis zijn ivm 3 halen 2 betalen) ...
of DVR royaal (€13,-) || (als je voor deze kiest, dan is telefonie gratis omdat die dan de goedkoopste is)
KabelTV: €16,37

Totaal: 30 + 12 + 16,37 = €58,37
Of als je kiest voor DVR Royaal:
Totaal: 30 + 13 + 16,37 = €59,37
-------------
Mocht je geen Digitale TV willen of hebben.

2-in-1 pakket:
Internet + bellen onbeperkt
Internet: Power 6 Mbit (€40,-)
Telefonie: Onbeperkt 24/7 gratis bellen naar vaste nummers(€15,-)
Normaal totaal van: €55,- echter als je die samen in een pakket doet: €35,-
KabelTV: €16,37
Totaal: 35 + 16,37 = €51,37

Laatst bewerkt:
Aha, dat was het, Light + Freetime. Nu weet ik het weer :p

Ik heb gisteren UPC gebeld over de kosten, en volgens hun betalen we €34,95 excl. BTW aan internet en telefoon, dus ongeveer €42.

Als ik zou overstappen naar een andere provider, zouden we dus het een en ander moeten veranderen hier, denk ik. Splittertje installeren, dat soort dingen. Maar ik zit met één dingetje... Namelijk de hele lange UTP kabel die naar boven de router in gaat. Dit is een UTP kabel, een gewone netwerkkabel. Ik heb jaren geleden internet gehad van MyADSL, en toentertijd moest er een telefoonkabel naar boven geleid worden. Is dat nu nog steeds zo?
Ik ben een beetje verward aangezien mijn router zowel een kabel als ADSL router is, maar alleen UTP kabels accepteert en geen telefoonkabeltjes.

Zoals killermenace als zei:
Internet + bellen onbeperkt
Internet: Power 6 Mbit
Telefonie: Onbeperkt 24/7 gratis bellen naar vaste nummers
Als je die samen in een pakket doet: €35,-

Dat is dus al iets goedkoper, bovendien gaat je snelheid van internet omhoog.

M.b.t. een ADSL-modem:
Deze hebben tegenwoordig een LAN-uitgang.
De UTP-kabel naar boven toe is dus OK.
(Telefoonkabel vanaf de splitter ingang op de modem en een UTP-kabel uitgang van de modem).

Aha, dat was het, Light + Freetime. Nu weet ik het weer :p

Ik heb gisteren UPC gebeld over de kosten, en volgens hun betalen we €34,95 excl. BTW aan internet en telefoon, dus ongeveer €42.

.

Let wel!
Freetime is NIET 24/7 gratis bellen, want dat heet bij UPC 'anytime'.
Je moet dus nog rekening houden met belkosten.

Snap overigens niet wat je met een adsl-modem/router moet, want die is voor upc onbruikbaar.

De oude namen...
freetime en anytime worden niet meer gebruikt

Heten nu Avond/weekend en Onbeperkt.
Geven daarmee direct aan met de naam wanneer het gratis is om te bellen naar vaste nummers.

Zoals bommko aangeeft. het is sowieso goedkoper om ipv je huidige pakket het pakket van internet + bellen onbeperkt te doen omdat je dat iig €5,- per maand bespaard.
Denk er wel om dat als je een ander pakket neemt je wel een nieuw jaarcontract aangaat.
Dus denk daar iig wel goed over na.

Als je zelf een goede ADSL aanbieding ziet die ongeveer voor zo'n prijs jou zo'n pakket kan leveren, zou je die dan kunnen plaatsen.
Kunnen wij vergelijken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan