Internetradio toestel via WiFi

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Op de website http://www.wifiradio.info/ kwam ik deze internetradio tegen. Het werkt via WiFi. Het lijkt me wel wat maar nu wil ik weten of zo'n WiFi netwerk hier in de buurt van mijn huis te ontvangen is.
Hoe en waar kan ik dat zien?

Overigens zijn er nog meer van dit soort toestellen te koop zodat ik prijs e.d. kan vergelijken? Links graag.
B.v.d.

Erwin

Doe ik het wel ouderwets met een standaard wekker Radio.

Ding kost bijna 300,= Eurie

BANDIT123 zei:
Doe ik het wel ouderwets met een standaard wekker Radio.

Ding kost bijna 300,= Eurie

Fijn dat jij dat vind, maar aan dit antwoord heb ik dus niets. Iemand die mij wel van dienst kan zijn?

Je kunt met b.v. een laptop of pda waar wifi op zit kijken of er een signaal bij je in de buurt is. Maar de vraag is of je zomaar kan inloggen, tegenwoordig beveiligen mensen hun accespoint/wireless router steeds meer. je kan beter zelf een accespoint kopen waarop je dan kan inloggen.

erbicom zei:
Je kunt met b.v. een laptop of pda waar wifi op zit kijken of er een signaal bij je in de buurt is. Maar de vraag is of je zomaar kan inloggen, tegenwoordig beveiligen mensen hun accespoint/wireless router steeds meer. je kan beter zelf een accespoint kopen waarop je dan kan inloggen.

Wat bedoel je met accespoint, wat is dat? Ik heb geen pda of laptop. Ik vroeg me af er niet een website is die kan peilen of er wifi dekking is hier in Hilversum waar ik woon.

Er is geen andere mogelijkheid om te peilen dan met een laptop, pda of wifi-seeker (klein app. dat wireless-signalen oppikt) Er is wel een site http://www.wardrivemap.nl/ waar je globaal iets op kan zien, maar erg betrouwbaar is dat niet. Een accespoint is trouwens een zender die het internetsignaal uit je modem omzet in een radiosignaal dat weer op te vangen is door laptop's, computers, pda's en internetradio's die voorzien zijn van geschikte ontvangers. Maar zolang je zelf geen accespoint hebt zou ik zo'n radio niet kopen. je bent dan puur afhankelijk van een ander z'n signaal. Hebben we het nog niet eens over de vraag of "die ander" dat wel leuk vindt dat jij op zijn signaal inlogt en radio gaat luisteren.

Of zelf een wifi modem nemen, dan kan het wel neem ik aan? Maar ja dat is me allemaal nog wat te kostbaar in zijn geheel. Het wordt tijd voor complete wifi dekking zoals we nu ook met gsm hebben. Ik snap niet dat dit er nog niet is.

Tja, een landelijke dekking kost natuurlijk veel geld en als iedereen er zomaar op zou kunnen inloggen, wie betaald er dan aan de providers? Er zijn nu al hotspots bij restaurants, vliegvelden, hotels etc. Maar daar betaal je dik voor. Zeker als je de hele dag naar de radio zou willen luisteren, je betaald immers per minuut/uur.

erbicom zei:
Tja, een landelijke dekking kost natuurlijk veel geld en als iedereen er zomaar op zou kunnen inloggen, wie betaald er dan aan de providers? Er zijn nu al hotspots bij restaurants, vliegvelden, hotels etc. Maar daar betaal je dik voor. Zeker als je de hele dag naar de radio zou willen luisteren, je betaald immers per minuut/uur.

Wie dat betaald? Wat dacht je van de klant. Gewoon in abonnementsvorm net als een internet abbonnement bij een provider. Simpel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan