internetsignaal versterken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

helmus

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2001
Ik kom regelmatig in Turkije in een hotel waar je op de begaandegrond draadloos kunt internetten.
Dus niet op mijn hotelkamer die op de eerste etage is.
Vraag, kan ik een verstekker op mijn laptop zetten zodat ik het internetsignaal wel kan ontvangen?
Ik hoor het wel. B.V.D.:)

Hoi,

Je hebt het over een range-extender.
Slecht signaal is slecht signaal, dus ook dat apparaat zal op je hotelkamer geen signaal ontvangen.
En een signaal dat die extender niet ontvangt, zal hij ook niet versterken.
Je kunt 'ergens tussen de router en je kamer' die extender plaatsen. Je checkt eenvoudig met je laptop waar je nog wél signaal hebt en plaatst hem daar.
Maar het is natuurlijk wel zo netjes om in het hotel hierover overleg te plegen ..... :p

Ik weet niet welk hotel in Turkije maar wellicht dat de directie van het Hotel zelf je van dienst kan zijn door een extra accesspoint op een verdieping te plaatsen?

Voor beide opties geldt dat men het er wel mee eens moet zijn. Ik neem aan dat men een reden heeft waarom het slechts op de begane grond mogelijk is. Zo ook waar ik ga in België. Alleen in het hoofdgebouw is het daar mogelijk. Waarschijnlijk daar als reden dat men dan in de bar gaat zitten en consumeert.... prima lokkertje toch :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan