Internetsnelheid beperkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

MBaas

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Vorige week kwam een monteur internet installeren (op mijn desktop). Nadat alles klaar was ging hij de snelheid meten. 250 kb/sec was te laag voor het abonnement dat ik had genomen. Na even naar de centrale bellen bleek dat inderdaad te laag te zijn. Verwacht werd dat ik een snelheid van 500 kb/sec zou moeten halen. Laptop uit mijn kast gehaald. Stekker van internet erop. Inderdaad! 500 kb/sec. Toen weer de stekker op mijn desktop aangesloten welke weer een snelheid van 250kb/sec gaf.

De enige variabele in dit verhaal zit m dus ogenschijnlijk in het systeem (desktop/laptop). Wie heeft een idee wat hier het probleem zou kunnen zijn?

M. Baas

Bedankt voor de reacties en het meedenken!!

De snelheid werd gecontroleerd door de monteur. Hij downloadde hiervoor een bepaald bestandje. De downloadsnelheid was constant en fluctueerde niet (zoals dat bij speedtest wel gebeurt). Voor de desktop en de laptop gebruikte hij hetzelfde bestand. Beiden waren constant.

De firewall heb ik uitgezet voor de zekerheid. Het moest zowiezo geen probleem zijn omdat ik mijn firewall zo had ingsteld om dit soort internetverkeer toe te staan. In ieder geval bleek ook dat het probleem niet te zijn.

Aan de Kaart heb ik ook gedacht. Toch is de kaart die erin zit, goed genoeg. De goedkoopste kaart zou het trouwens ook moeten aankunnen. Er zit in mijn desktop (Acer T650 van 2 weken oud) een betere kaart dan in mijn dik 5 jaar oude laptop. Een defect zou echter wel theoretisch kunnen. Een diagnostische analyse door de pc zelf, geeft aan dat de kaart wel naar behoren werkt. Dit zegt niet alles, dat weet ik. Het is onwaarschijnlijk dat het m in de kaart zit. Toch is de enige manier om dit uit te sluiten, om de proef op de som te nemen met een andere kaart erin.

Zoals je misschien begrijpt vind ik dit niet een geweldig idee, omdat ik de pc dan moet openen en de garantie vervalt.

Ik hoop dus nog wat te kunnen onderzoeken in de sfeer van instellingen of iets dergelijks, voor ik de meer drastische onderzoeken erop loslaat.

MBaas

Laatst bewerkt:
Zoals je misschien begrijpt vind ik dit niet een geweldig idee, omdat ik de pc dan moet openen en de garantie vervalt.

MBaas

Je garantie vervalt echt niet bij het openen van je pc. Er zit toch immers geen zegel op?
Wat je wel zou kunnen doen, is je netwerkkaart eens verwijderen uit apparaatbeheer.

Ik heb een progje gedownload. Internet Optimizer. Nu is het wel goed. Probleem opgelost.

Tnx.

MBaas

Tja, wat kan ik zeggen. Het verschil tussen de snelheid op mijn desktop en mijn laptop is nu gelijk geworden. Desktop gaf eerst 200 kb/sec en laptop 750. Na de instellingen gewijzigd te hebben was het beiden 750. Ik ben allang blij dat het nu klaar is.

welk programma?

Welk programma heb je gedownload om je internet te optimaliseren.
Ik wil kijken of hij bij mij ook kan helpen.

Klopt. Maar zoals je had kunnen lezen was mijn internetsnelheid LAGER dan mijn provider toestond. Na het programmatje haalde ik wel de juiste door de provider toegelaten snelheid.

Internetoptimizer heet t.

Succes!

over welke internetoptimizer spreken we ?
geef eenss de homepage.
Internetoptimizer bestaat ook als spyware !

Misschien ben ik dan wel apart, maar in mijn ogen kan zo een programma niets aan je snelheid veranderen.
Is je snelheid te laag, kan het bij je provider zitten, of bij jezelf.
Op je provider hebben zowel het programma als jijzelf geen invloed. Zit het probleem binnenshuis(lees: configuratie) kan dat programma niets meer dan dat jezelf ook kan.

Dus zo een programma is allemaal larie.

Die zet gewoon de mtu op 1500, i.p.v. 512, en scheelt wel idd veel.
Maar dat kun je zelf ook in het register veranderen.
Zoek ook maar eens op tcp/ip optimizer.

Misschien ben ik dan wel apart, maar in mijn ogen kan zo een programma niets aan je snelheid veranderen.
Is je snelheid te laag, kan het bij je provider zitten, of bij jezelf.
Op je provider hebben zowel het programma als jijzelf geen invloed. Zit het probleem binnenshuis(lees: configuratie) kan dat programma niets meer dan dat jezelf ook kan.

Dus zo een programma is allemaal larie.

=zucht=

Ik was er ieder geval METEEN mee geholpen.

Ik hou er over op. Lekker belangrijk.

Succes ermee allemaal... Of niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan