Internetsnelheid is niet constant

Status
Niet open voor verdere reacties.

Conrad3000

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2012
Hallo allemaal,

Dit is een vraag die ik misschien beter naar m'n provider Belgacom richt.
Maar wilde eerst hier even polsen.

De laatste tijd ben ik m'n internetsnelheid aan het bijhouden, en daar blijkt een eenvoudig maar vreemd patroon in te zitten:
dag 1 is het 4,5 mbs
dag 2 is het 1,5 mbs
dag 3 is het 4,5 mbs
dag 4 is het 1,5 mbs
en zo gaat het al maar door. Vandaag heb ik 1,5 mbs, dus weet ik nu al dat het morgen 4,5 mbs gaat zijn.

Dit is niet leuk. En valt er niks aan te doen, overweeg ik sterk van provider te veranderen. 4,5 mbs is net voldoende,
1,5 mbs is veruit onvoldoende, zeker voor het gemiddelde abonnement dat ik heb.

Alvast dank !

Heb edpnet als provider met dus belgacom lijn en laatste valt de lijn steeds weg.

Mn snelheid veranderd ook bijna constant van 20/2 profiel naar 16.5/2 en omgekeerd.
Beste manier is dus op belgacom community (ja de site van belgacom is zwaar/traag) of op userbase iets uit te zoeken :thumb:

Heel vervelend , heb je de forums nagelezen van belgacom , waarschijnlijk zijn er meer dan met dit probleem . Misschien inderdaad beter op zoek gaan naar een andere provider met een stabiel systeem .
Ik controleer regelmatig naar mijn downloadsnelheid op http://www.speedtest.nl/ en die is altijd stabiel , zit nu al een paar jaar bij Telfort adsl met een downloadsnelheid van ongeveer 1 MB per seconde en stabiel , dus 1271.2 KByte/sec (=10170 kbps) . Hiervoor zat ik bij UPC en die was ook snel en stabiel maar ik ben toen overgestapt omdat Telfort goedkoper was . Maar bij geen van beide was er onstabiliteit te meten met de snelheden verschillen zoals jij hebt . Opzeggen zou ik zeggen .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan