Internetsnelheid is wisselvallig door D-Link DHP 300 Power over Ethernet adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

mortuus1993

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Hey helpmij.nl

Sinds gisteren heb ik een irritant probleempje. Ik heb boven 2 pc's staan die beide verbonden zijn met een switch en die switch zit vast aan een D-Link DHP 300 Power over Ethernet adapter die verbonden is met dezelfde adapter beneden die op zijn beurt aan de Router vastzit. Dit ging perfect gedurende enkele maanden, tot gisteren.. Gisteren vond mijn moeder het nodig mijn D-link adapter en mijn switch uit het stopcontact te trekken om te stofzuigen. De switch heeft ze terug in hetzelfde stopcontact gestoken , maar mijn D-link adapter stak ze in een ander stopcontact. Ik kreeg wel terug verbinding , maar merkte al vlug wisselvalligheden in de snelheid. Van normale snelheid naar 20kb/s , terug naar normaal, naar 20kb/s enzovoort. Op het zicht lijkt dat geen probleem, maar dat voel je wel sterk als je een gamer bent. Ik stak de D-link adapter terug in het gebruikelijke stopcontact, maar het probleem bleef. Ik resette router/modem/switchte adapter boven met adapter beneden/veranderde de switch met een andere, tevergeefs. Mijn connection ms naar een belgische server loopt soms op tot 900 ms.. Ondertussen ook al geprobeerd de switch en de adapter in een andere kamer te installeren, het probleem blijft gewoon. Beneden hebben we ook nog een pc en daar heb ik geen last , dus aan mijn provider ligt het niet.

Heeft iemand ideën/suggesties om dit op te lossen?

Vanaf nu stofzuig ik mijn kamer zelf, serieus... :rolleyes:

ik zit met een gelijkaardig probleem.
een oplossing heb ik niet maar wel een suggestie.
eerst even mijn ervaring : D-link DHP-301 kit aangekocht.1 in de garage aangesloten op inet-router en stopcontact, de andere op 2de verdiep aangesloten op switch en stopcontact.
1ste dag : perfect, geweldige snelheid.
Op de 2de dag verander ik de security-instellingen. Van dan af, zééér traag.
Na een week plots niets meer, rien, nothing, nada.
de 2 PLC's vinden elkaar niet meer.
of toch, die van de garage vindt de andere wel, maar geeft steeds aan dat de network-ID's niet "matchen", wat pertinent WEL het geval is (zelfs factory-reset gedaan).
Andersom vindt de PLC boven die in de garage niet. Ik mag scannen met mijn DLink utility tot ik er bij neerval, hij vindt hem niet.

Vandaag heb ik het volgende ontdekt : boven heb ik 4 computers aangesloten aan die switch. (1 mac, 2 pc's, 1 laptop). Een van die pc's draait met Linux. Vanaf dat ik die linux-box aanzet is mijn D-Link DHP-300 netwerk zo dood als een pier. Zet ik die linux-box af heb ik terug verbinding over die powerline.

Een oplossing heb ik niet. (ja, ik denk in mijn geval wel degelijk in de richting van trojans, backdoors of andere malware maar evengoed ligt het misschien gewoon wel aan linux). Ik zoek verder. Ik weet ook niet of jouw probleem te vergelijken is. Het is in elk geval een denkpiste om jouw onderzoek voor jouw probleem op te baseren.

beste herbie52

Ook hier zijn er 2 pc's aangesloten op die switch.
Ik heb de hele switch met power adapter nu eens verplaatst naar een compleet andere kamer met een ander stroomnet.De andere poweradapter is op hetzelfde stroomnet blijven zitten. Nu heb ik wel goed resultaat vanaf de datum wanneer deze topic gestart is tot gisteren... Gisteren heb ik weer diezelfde wisselvalligheden in mijn snelheid. Pingsnelheden van 20 ms naar 500 ms naar 800 ms naar 1000 ms naar 18 ms naar 290 ms naar 20 ms naar 21 ms naar 889 ms... gemeten gedurende 20 sec.
Ik ben echt ten einde raad. PC is zo clean als het maar zijn kan. Ik heb ook eens geprobeerd met een oude laptop die ik volledig geformateerd heb en dus niets kan bevatten van malware,trojans. Zelfde resultaat. Ook geprobeerd met power adapters van een vriend. Ik heb ook geen Linux dus.. :(

Ok, ik heb nu switch/adapter terug verplaatst naar de plaats waar hij eerst problemen gaf. Alles werkt nu weer perfect.... Het is echt een rare kwestie.. Ik begrijp er niets van. De plaats waar hij zich nu bevindt ligt hij nu wel in de weg. Als ik hem terug verplaats naar de kamer waar ik hem eerst verplaatst had, krijg ik weer problemen, waar eerst het oorspronkelijke probleem werd opgelost.... :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan