Internetsnelheid komt niet meer boven de 0,25 mbps uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

JulesRules

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2009
Berichten
87
Hallo,
Ik kom hier met de misschien wel meest gestelde vraag: “m’n internet is sinds kort erg traag’.

Webpagina’s zelf laden op zich wel (deze site bijvoorbeeld; reacties plaatsen doet-ie op normale snelheid - maar toen ik de UPC speedtest wilde proberen, duurde het tien minuten voor ik wat zag); ik merkte het anderhalve maand geleden voor het eerst omdat youtube-filmpjes begonnen te stotteren. Het stotteren is inmiddels zo erg geworden dat het lang duurt voor een filmpje geladen wordt en dan begint-ie voor 3 seconden, moet-ie 10 seconden denken, spuugt-ie de volgende 3 seconden eruit etc etc. Ook zo bij RTL Gemist.
En ja. Ik heb een week ofzo gedacht dat het aan youtube lag…

Ik weet niet of het ligt aan een virus, of aan iets dat zich sinds kort op m’n laptop bevindt. Ik heb al een aantal acties ondernomen; wie kan me zeggen dat ik iets heb gemist of iets verkeerds heb gedaan?


- vage en niet zo vage programma's die ik kort geleden heb gedownload, verwijderd
- internet geprobeerd via draadje en via wireless
- met UPC gebeld
- laptop in veilige modus opgestart en gekeken wat daar de internetsnelheid was: zelfde
- superantispyware laten lopen
- AVG free laten lopen
- gecheckt of er gedefragmenteerd moest worden (Vista doet dit zelf, wist ik niet): niet dus
- ruimte gemaakt op m'n C en D schijf; resp. 35 % en 82% vrije ruimte
- internet geprobeerd in browsers als IE, Firefox, Seamonkey, Netscape: overal hetzelfde resultaat


Wat ik niet heb geprobeerd is testen met een andere computer op m'n bestaande verbinding. M'n oude PC is kapot :( Ook heb ik niet kunnen inbreken bij buren (iedereen beveiligt tegenwoordig :rolleyes::d ).

Andere dingen op laptop werken op normale snelheid – opstarten en sluiten gaat geloof ik wel langza(a)m(er)… weet het niet zeker; ik sta er nooit bij te kijken.
M'n snelheid hoort 25mb te zijn, overigens.

Wie weet meer? Dank!
 
Ten eerste

25 Mbps wil niet zeggen 25 megabite maar mega bit per seconde dat komt ongeveer neer op 3 MB per seconde
Als je een ADSL verbinding hebt van UPC dan heeft het te maken met hoe ver je van de buurtcentrale woont.
Hoe verder je woont (van waar het signaal komt) des te zwakker is het signaal.

Ik zou even contact opnemen met UPC klantenservice en door hun even je snelheid laten controleren. Dat kunnen zij namelijk meten en zien met hun apparatuur


Groet

Ps: Heb je dan ook gelijk het probleem dat je internet af en toe uitvalt?
Dat had ik toen wij nog UPC hadden
 
Ten eerste

25 Mbps wil niet zeggen 25 megabite maar mega bit per seconde dat komt ongeveer neer op 3 MB per seconde
Als je een ADSL verbinding hebt van UPC dan heeft het te maken met hoe ver je van de buurtcentrale woont.
Hoe verder je woont (van waar het signaal komt) des te zwakker is het signaal.

Ik zou even contact opnemen met UPC klantenservice en door hun even je snelheid laten controleren. Dat kunnen zij namelijk meten en zien met hun apparatuur


Groet

Ps: Heb je dan ook gelijk het probleem dat je internet af en toe uitvalt?
Dat had ik toen wij nog UPC hadden

Hoi, dank je.

Ik heb contact gehad met UPC en m'n internet is te langzaam. Ook in veilige modus. Zij stelde me voor om met een andere computer te testen, maar ja, dat is moeilijk...
Hm... heel soms valt-ie weg, maar niet duidelijk vaker dan voorheen.
 
Ik heb dit probleem een tijdje ook gehad, maar dan met KPN, erg trage internetverbinding.

Heb je al anti-malware software gebruikt? Je zou ook kunnen proberen om de router te resetten.
Is je draadloze internet verbinding beveiligd? Zo niet, dan zou het kunnen dat iemand anders via jouw verbinding op het internet zit/download.
 
Ik heb dit probleem een tijdje ook gehad, maar dan met KPN, erg trage internetverbinding.

Heb je al anti-malware software gebruikt? Je zou ook kunnen proberen om de router te resetten.
Is je draadloze internet verbinding beveiligd? Zo niet, dan zou het kunnen dat iemand anders via jouw verbinding op het internet zit/download.

:o Ik weet eigenlijk pas sinds kort van het bestaan van het begrip 'malware'. Ik heb inderdaad al tijden (veel langer dan m'n internet traag is) die irritante cid popus als ik IE en Firefox gebruik. Dat is Adware, toch?
Hoe werkt zo'n anti-malware programma? Ingewikkeld of zoals anti-spy en virusscanner?

Het ligt niet aan m'n router btw. Internetten met draadje gaat net zo langzaam. En ja, ik ben beveiligd.
 
Ik krijg bij beiden dit:

Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).

Dat is goed, toch?

Trouwens: Firefox vraagt bijna 120 mb bij m'n processen; dat is toch abnormaal veel, of niet?
 
Laatst bewerkt:
Heeft Upc bevestigd dat je snelheid te traag is? Zo, ja. Dan moeten zij toch maatregelen nemen? Je betaald toch niet voor een trage internetverbinding?
 
Heeft Upc bevestigd dat je snelheid te traag is? Zo, ja. Dan moeten zij toch maatregelen nemen? Je betaald toch niet voor een trage internetverbinding?

Nou ja, zij zeggen: "Check vooral of het niet aan uw PC ligt. Als we langskomen en het ligt niet aan UPC, dan betaalt u de monteur plus voorrijdkosten".
En dat checken ben ik nu aan het doen. Heb inmiddels al van allerlei software verwijderd plus een anti-malware, -virus en -spy laten 'runnen'. Wel wat kleine dingetje gevonden, maar internet (vooral youtube dus!) blijft traag.
 
Het lijkt mmij het beste om vandaag ff naar je buren te gaan en even aan hen vragen of ze op jou laptop verbinding kunnen maken met hun router. Test dan de snelheid. Als het nog steeds traag is dan ligt het waarschijnlijk aan jou laptop of hun verbing is ook heel traag (daar zou ik ook even naar vragen, of het normaal snel is bij je buren) en als het wel gewoon snel is, dan ligt het probleem bij jou router/modem/internetverbinding.

Hier moet je nu verder mee komen
Groet
 
Het lijkt mmij het beste om vandaag ff naar je buren te gaan en even aan hen vragen of ze op jou laptop verbinding kunnen maken met hun router. Test dan de snelheid. Als het nog steeds traag is dan ligt het waarschijnlijk aan jou laptop of hun verbing is ook heel traag (daar zou ik ook even naar vragen, of het normaal snel is bij je buren) en als het wel gewoon snel is, dan ligt het probleem bij jou router/modem/internetverbinding.

Hier moet je nu verder mee komen
Groet

Omgedraaid van wat UPC vroeg, maar een goed idee!
 
Nou.
Het is opgelost. Even het hoe-en-wat voor wie een zelfde soort probleem heeft:

Bij een tweede telefoontje richting UPC bleek dat de instellingen 'daaro' nog op m'n oude modem stonden. De verbinding werd dus niet herkend. Dat verklaart het een beetje, maar niet helemaal.
Tussen mijn twee belletjes naar UPC heb ik nl m'n modem vervangen en zij hadden nog geen aanpassingen gedaan.

Echter, bij m'n eerste belletje gebruikte ik nog m'n oude modem en die instellingen stonden dus wel goed. Volgens de UPC-jongen internette ik de laatste weken op inbelsnelheid-via-telefoonlijn: vandaar de trage verbinding.
Hoe dat gebeurd is, is een raadsel.

Maar: opgelost dus. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan