Internetsnelheid laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linkie

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2002
Hoi,

Ik heb nu weer eens een testje gedaan van de internetsnelheid zoal ik die aangeleverd krijg van UPC met een Abo van 100mb. Nu valt op dat ik een downloadsnelheid binnen krijg van 44 tm 47 mbit. Dat lijkt mij veel te laag. Voordat ik contact met hen opneem heb ik de volgende vragen:

Mijn netwerkkaart de, qualcomm atheros ar9485wb-eg in de Asus n56vb-s4016h met 12 gig interngeheugen, geeft een snelheid aan van 72,2 mbpps aan. De router is een Thomson modemrouter geleverd door UPC . Besturing van de laptop Windows 8.1 met de nieuwste drivers ( ga ik van uit)

Moeten daar veranderingen in worden aangebracht. Ik weet van de Qualcomm netwerkkaart ( goedkoop) dat dit wel eens problemen oplevert. Misschien een wifi dongel? . Zo ja dan welke? Of is de netwerkaart makkelijk te vervangen in deze Asus

Moet ik aan de UPC mededelen dat ze in hun systemen dingen moeten aanpassen? of zelf eerst dingen aanpassen voor ik hun ga bellen.

Linkie

Ik ben bang dat die niets met netwerk-kaart te maken heeft :(, maar als jij snelheid meten bezig bent of gaat, aangeraden is dat je en download en upload uitschakelt, zo ook alle activiteiten dat ze iets met online verbinding te maken hebben, en pas dan snelheid meten kan je :(
========
Eerder hoor ik ( en denk ik ! ) dat die aan afstand van de server ligt ..

Laatst bewerkt:
Windows 8.1 staat bekend met het internet snelheid probleem.
Als het jezelf echt belemmerd raad ik je aan om terug te keren naar Win8 of Win 7.

Zoek ook even op de UPC website, want niet elk gebied heeft dezelfde snelheden!

Ik wens je veel succes ermee

~ Janssen

De beloofde internetsnelheid geldt altijd alleen voor bekabeld internet. Tenzij je eerst de test ook uitvoert met een bekabelde verbinding ga je gewoon (terecht) een melding krijgen om het alsnog bekabeld te testen.

50Mb/s wireless is niet snel, maar afhankelijk van de afstand ook niet heel slecht. Maximaal haalbare met die kaart is 70Mb/s onder perfecte omstandigheden. Op een meter of 4 en een muurtje ertussen is 50Mb/s gewoon de verwachtte snelheid

En dat was het juiste antwoord.
Dus voor al die sukkels die denken dat draadloos net zo snel is als bedraad : niet dus, nada, gaat niet gebeuren.

ook even bekabeld de test gedaan. Deze was zelfs sneller dan dat in mijn pakket behoort te zitten, namelijk 101, 4. Dus niet ontevreden in tegendeel hartstikke goed. Blijft de vraag of het beter is om een andere netwerkkaart te plaatsen of het toch maar zo laten. Het is wel meer dan een halvering van de snelheid op een paar meter ( hooguit 2) van het modem /router. Zou daar een verbetering in komen dan.

De enige wireless technology die dat soort snelheden wireless aankan is 801.AC . Alleen kan de standaard apparatuur van UPC dat niet leveren. 801.N op 5GHz komt in de buurt (80 Mb/s) maar dat levert de modemrouter ook niet. Dus je huidige snelheid is maximaal wat je met de huidige upc apparatuur gaat halen

dan weet ik waar ik aan toe ben. Hartstikke bedankt voor de hulp/adviezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan