Internetsnelheid niet verdeeld experia box hoe dit op te lossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djceedee

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2011
Hoi, ik heb een motorola sb5100e modem waar de coaxial kabel in gaat en als ethernet er uit komt, eerst zat deze daarna aan een broadband router van sweex.(WAN,LAN)
Nu heb ik ergens een experia box weten te krijgen, deze aan gesloten, als alleen een router, verbonden met de motorola en alles werkt(E!), Er is nu dus een probleem De hoofdcomputer beneden doet het prima super snel internet. Iets te snel volgends mij, Waardoor de andere computers geen internetverbinding hebben. Deze pc gebruikt teveel? ik heb al een systeem herstel geprobeerd, ik heb de oude router al terug gezet, maar niets werkt

Ik heb windows xp. de wifi is ingeschakeld op de experia box, deze wordt nog niet gebruikt alles werkt nog via snoer(LAN,WAN)

Ik zou het erg op prijs stellen als jullie mij zo snel mogelijk zouden kunnen helpen
met vriendelijke groet en bedankt alvast

Django Theeuwes

Je gebruikt de Experiabox nu als een switch. Betekent dat er maar 1 pc kan internetten, omdat er een (kabel-)modem voor staat (de sb5100e dus).

Dat verhaal over oude router terugplaatsen kan ik niet veel mee, maar je zou kunnen proberen om, zodra iedereen naar bed gaat of klaar is met Internetten, de oude router los te maken van de kabelmodem, de kabelmodem een nacht uit te laten staan, de kabelmodem weer op te starten, en zodra helemaal opgestart, de oude router weer aan te sluiten op de kabelmodem.
Natuurlijk moet je niet een van de 4 LAN-aansluitingen (zoals je nu blijkbaar bij de experia box hebt geprobeerd) aansluiten op de kabelmodem, maar de de WAN (of "Internet") aansluiting van de oude router.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan