Hoi, ik heb wat gedoe met provider BEN over de beperkte snelheid van internet op mijn oude mobiel, een Nokia N73 (symbian60 os). Ik had tot een jaar terug behoorlijk snel internet. Op een gegeven moment is BEN daarmee gaan rommelen, en toen ik mijn abo verlengde had ik ineens een veel lagere snelheid. Volgens mij waren ze die gaan knijpen, omdat het oorspronkelijk een actie-abonnement was met onbeperkt internet..
Reclameren had geen zin, want het lag natuurlijk niet aan hun, zij knepen niet.
Ik deed het er maar mee, kwam rond de 400kbps en gebruikte het toch niet veel.
Nu heeft BEN onlangs hun max. snelheid flink omhoog gegooid, van max 3,6MB naar 14MB. Ik verwachtte dus dat het nu wel wat sneller zou worden, maar nee, het is zelfs slechter geworden!
Ik zit nu rond de 320kbps (met soms ineens uitschieters tot 8MB, vreemd, vreemd).
Van de week dus weer gereclameerd, en nu zeggen ze dat mijn mobiel die hoge snelheid niet aankan omdat ie te oud is! Maar hoe kan ik dan voorheen wel hogere snelheden hebben gehad?
Als ik in de specificaties kijk van mijn mobiel staat er:
Datanetwerk: GPRS (2.5G), UMTS (3G), EDGE (2.75G), WAP.
Nu heb ik er zelf heel weinig verstand van, ik zie alleen bovenaan mijn display dat er een 3G-verbinding is.
Kan iemand mij iets zeggen over de maximaal te bereiken snelheid met dit oudje, en wat ik eventueel nog meer zou kunnen doen/checken of wat invloed kan hebben?
Bedankt alvast! groeten, Arlynn
Reclameren had geen zin, want het lag natuurlijk niet aan hun, zij knepen niet.
Ik deed het er maar mee, kwam rond de 400kbps en gebruikte het toch niet veel.
Nu heeft BEN onlangs hun max. snelheid flink omhoog gegooid, van max 3,6MB naar 14MB. Ik verwachtte dus dat het nu wel wat sneller zou worden, maar nee, het is zelfs slechter geworden!
Ik zit nu rond de 320kbps (met soms ineens uitschieters tot 8MB, vreemd, vreemd).
Van de week dus weer gereclameerd, en nu zeggen ze dat mijn mobiel die hoge snelheid niet aankan omdat ie te oud is! Maar hoe kan ik dan voorheen wel hogere snelheden hebben gehad?
Als ik in de specificaties kijk van mijn mobiel staat er:
Datanetwerk: GPRS (2.5G), UMTS (3G), EDGE (2.75G), WAP.
Nu heb ik er zelf heel weinig verstand van, ik zie alleen bovenaan mijn display dat er een 3G-verbinding is.
Kan iemand mij iets zeggen over de maximaal te bereiken snelheid met dit oudje, en wat ik eventueel nog meer zou kunnen doen/checken of wat invloed kan hebben?
Bedankt alvast! groeten, Arlynn