Internetsnelheid per locatie instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Imkeeh

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2011
Hallo!

Ik zal me even kort voorstellen: Ik ben Imke, ben 17 jaar en woon in het zuiden van limburg. :D

Normaal plaats ik niet snel een vraag op internet omdat ik er meestal zelf uitkom of anders een neef van mij me kan helpen.
Ik heb nu dus toch moeten registreren om iets te vragen, omdat ik (en mijn neef) er niet uitkomen.

We hebben hier in huis twee desktops en twee laptops. Ik speel wel eens vaker online games, zoals COD, op mijn laptop boven op mijn kamer. De router staat beneden, maar zolang niemand aan het downloaden of uploaden is, loopt alles prima met een ping rond de 80. Alleen, zodra mijn zus dan op haar laptop haar webcam aanzet op MSN, schieten bij mij de haperingen en de lag om mijn oren. Mijn ping in-game schiet dan naar minimaal 300. :shocked: Ook youtube filmpjes of simpele 400kb foto's op hyves of facebook laadt hij nog maar ultra langzaam..:confused:
Nu heb ik verschillende dingen gelezen / gehoord, zoals een extra router, internetsnelheid vergroten blabla. Allemaal dingen die geld kosten natuurlijk. Nou is de internetsnelheid bij mij thuis maar 4mb, niet erg snel dus, vooral niet goed te doen als alle vier de computers tegelijk volop gebruikt worden..
Ik heb ook via een kennis gehoord van het programma NetLimiter, dat heb ik gedownload maar ik kom hier zelf geen wijs uit. Nou ben ik niet het (meestal doorsnee) meisje van 17 dat niet veel van computers afweet, meestal lukt het me wel om dingen op te lossen. Maar als het om de router gaat kom ik er niet veel wijs uit. :rolleyes:
Iemand die misschien oplossingen zou hebben? Zou me enorm helpen! ;)

Imke.

Heeey welkom op helpmij

Met het programma NetLimiter kan je dus per applicatie instellen hoeveel netwerk het programma verbruikt. Maar hiermee kan je het probleem waarschijnlijk niet verhelpen.
Mijn eerste vraag is welke internet browser gebruik je. Ik denk namelijk internet explorer en ja deze is uitermate traag. Ik raad je aan om deze te downloaden(google chrome)
Mijn tweede vraag is doe je dit via draadloos internet. Zoja dit verhoogd je ping aanzienlijk.
Ten derde denk ik dat je internet provider niet erg snel is, kan je hier even een test doen, en deze hier posten :)

Pieter

Edit: Als het toch iets met je router is kan je proberen je router te resetten of even alle internet kabels eruit en erin stoppen(werkte bij mijn maat)
Ik wil graag je upload snelheid weten :), denk namelijk dat het daar aan ligt.

Laatst bewerkt:
Hoi Pieter,
Dankjewel, en ook dankjewel voor het terugposten!

Ik gebruik inderdaad internet explorer, omdat ik hier alle cookies etcetera in opgeslagen heb. Maar het gaat dan niet persé om mijn internet hè. Het is dan vooral als ik ga gamen dat het me lastig valt, ik kan nauwelijks het spel doorkomen. Zie het voor je als; iemand wilt mij neerschieten in COD4 maar kan me niet raken omdat ik overal over het beeld haper. Wat dus voor mij ook niet te doen is.

Ik doe inderdaad alles via draadloos internet, dat dit mijn ping verhoogt weet ik, maar als niemand downloadt/uploadt heb ik totaal geen last van haperingen of het langzaam laden van afbeelding of video's. Dus daar zou het niet aan moeten liggen.

En hierbij mijn test result:
1189491313.png

Router resetten hebben we inderdaad hier wel eens gedaan.. Heb ik alleen door mijn vader laten doen, áls er dan iets mis zou gaan wanneer ik het zou doen krijg ik namelijk een enorme boze vader over me heen. Waar ik niet echt zin in heb.

Thanks!

Ik zie het probleem, je hebt als het goed is 100kb/s upload(0,8mbit/8=100kb/s). Dit is erg laag, misschien kan je een keer proberen om voor een tijdje sneller internet te nemen. Ik weet bijna zeker dat het dan verholpen

ps: ik speel ook cod4 ;)

Edit: heb het even na gevraagd, maar je upload snelheid is toch wel hoog genoeg, als ik thuis ben kijk ik wel even verder voor je.

Laatst bewerkt:
Dankjewel Pieter!
Wat is je naam en welke server speel je vaak trouwens? Haha.

Doet het probleem zich ook voort als de anderen alleen op internet zitten (youtube bekijken etc) dus niet uploaden / webcam op msn (=ook uploaden).
Als de laptop gewoon aanstaan (die andere), zijn er dan ook geen problemen?

En heeft die andere PC/laptop draadloos of bedraad, en hoe is het signaal van het draadloze netwerk (Bij windows7 rechtermuis op het netwerk->status en dan Snelheid even posten). Het zou kunnen zijn dat het draadloze netwerk niet supergoed is en dan krijg je al snel dit soort praktijken :(

Ik zal je morgen ff toevoegen en antwoorden! Sorry voor de nogal late reactie, ik ben niet echt veel op de pc geweest vandaag.
Maar als je het goed vindt reageer ik morgen dus effe, ik zie je reactie nu pas maar ik voel me nogal duizelig.. Hoop dat je het begrijpt! Alvast bedankt. :)

Ziezo, ik voel me weer beter! Haha.

Ehm, als ze alleen op internet zitten niet, ook niet met youtube e.d. Als ze gewoon aan staan en voor de rest niks doen heb ik er sowieso helemaal geen last van.

We hebben 2 desktops beneden die bedraad zijn en de 2 laptops (van mij en mijn zus, die dus vaker problemen veroorzaakt qua ping bij mij door haar webcam) zijn draadloos.
Bij mij, als ik zoals nu dicht bij de router zit (max. 2 meter), is mijn snelheid 54,0 Mbps (hiermee staat wel het downloadprogramma E-mule aan op een van de desktops). ;)

Dan lijkt het me toch dat je router een te slecht signaal geeft, dus dat daarom door vervanging van de router het probleem verholpen kan worden

Ik zou eerst proberen een kabel naar je laptop te trekken kijken of je dan nog last heb van je internet probleem. En vraag ik even verder voor je aan iemand(nieuwe router is zo duur :P, en of het helpt is maar de vraag)

Wat Pieter zegt zou ik ook aanbevelen, even een directe kabel naar je laptop leggen dan proberen te gamen terwijl de andere oid weer op msn zit (test van te voren even zonder internet kabel erin op normale plek of je die lags dan ook weer heb). Zo kan je er in ieder geval achterkomen of het aan het signaal (oid) ligt.

Als je het resultaat van deze 'test' even kan posten, kunnen we weer verder kijken :)

Hm, ik moet dan even kijken hoe ik dat doe hoor, dan zou ik het m'n vader moeten vragen om te doen of een neef van me.. Er zijn geen andere opties of?
Het is namelijk trouwens zo, als mijn vriend hier is en hij zijn laptop ook bij zich heeft, zitten we meestal allebei wel eens tegenover elkaar ff op de laptop, beneden bij de router. Dus dan zou ik elke keer de ''kabel moeten verslepen''..
En sowieso staat onze router beneden en als ik op mijn kamer zit zit daar dus een verdieping tussen.. Niet echt het beste idee dan om helemaal een kabel te gaan trekken...

Het gaat meer om het kijken of je dan geen lagg heb. Als je dan geen lagg heb, dan ligt het aan het draadloze signaal(zijn we al stuk verder xD). Dus doe veel moeite om lagg te krijgen als je op de kabel gaat ;)

Hee!
Sorry dat ik niets meer heb laten horen.
We hebben overal rondgevraagd en we krijgen een nieuwe (of extra) router en sneller internet.
Bedankt voor het internet!
groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan