Internetsnelheid Powerline niet maximaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

noahvanleeuwen

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2012
Goedendag,

Bij UPC/Ziggo heb ik al een tijdje een abonnement van 100 Mbit/10Mbit. Vanaf mijn router loopt er een powerline naar de zolder. Dit deed het altijd prima en als ik wat wilde downloaden via Spotnet haalde ik ongeveer 8 MB per seconde. Nu heb ik soms 5.5 Mb en soms zelfs 4.5 Mb. Weet iemand hoe ik dit weer hoger kan krijgen?

Dank je wel.

Powerline is nogal gevoelig voor storing op het lichtnet. Er kan dus een ander apparaat bijgekomen zijn wat stoort of de powerlines zijn niet rechtstreeks op het stopcontact aangesloten maar bv via een verlengdoos. Dan hou je ook veel minder snelheid over.

Je zou dus eens na kunnen gaan wat er veranderd is sinds de laatste keer en wat er eventueel aan apparatuur bijgekomen is.

OOK:
heb je het over Mega BYTES of BITS?

je hebt 10/100MBits van je provider maar je krijgt 8MBytes. Dat is zo:

Besteld: 10-100MBit

Verkregen: 64MBit

Je zit dus redelijk tussen wat je kunt verkrijgen...

Na de storingen:

10-100Mbit

avrg. 41MBit

je bent dus niet teveel vertraagd? heb je onlangs een radio aangezet, een microgold, of een ander apparaat dat op magnetisme en radiogolven werkt?

Hallo, sorry voor de late reactie. Ik heb het hier over wat de provider levert, (100 Mbit) en via speedtest.net haal ik 65 Mbps. Ik heb hier een range extender aangesloten maar die heb ik even uit het stopcontact gehaald maar dat had geen effect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan