Internetsnelheid stort blijvend in bij gebruik Newsleecher?

• Onderwerp starter Onderwerp starter eSSe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eSSe

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2003
Hoi,

Sinds ruim een jaar hebben wij kabel internet en eigenlijk ook al sinds die tijd is de hele boel draadloos via een router van E-tech. Ook al sinds een jaar tijd zitten we een beetje te kwakkelen met de internet snelheid. De verbinding die makkelijk 400 kb/s zou moeten kunnen halen deed vaak niet veel meer dan 150 kb/s max. downloaden, met het gebruik van newsgroups. Het downloaden van gewone sites is vaak nog langzamer en kwam niet veel hoger dan 80 kb/s uit.

Echter een kleine week geleden is het ons gelukt, met behulp van het veranderen van het channel waarop wij allemaal inloggen, om de snelheid weer boven de 400 kb/s te krijgen. Probleem is nu echter dat wanneer ik wil gaan downloaden met Newsleecher de hele zaak vrijwel direct weer instort naar de eerder beschreven problemen. Het routerchanel blijft dan hetzelfde maar dat channel is opeens een stuk langzamer... Als ik vervolgens het channel weer verander dan doet Newsleecher het weer enkele minuten goed, en vervolgens begint alles weer opnieuw.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? p.s. Dit gebeurde ook al met de oudere versies van newsleecher en het zou ook wel eens helemaal niet aan newsleecher kunnen liggen :rolleyes:

Bij newsleecher staat meestal grote K en grote B aan snelheid, wnant dat is wel belangrijk..

Nee er is gewoon duidelijk een verschil in snelheid van 300 kb/s.

Ik heb zelf eveb bij newleecher gekeken dan staat er KB/sec en wat jij opgeeft is 400 kb/sec op het netwerk, als ik het goed heb dan hoor ik dat nog wel

Hm, dat maakt toch voor het idee niet uit? Het gaat erom dat de internetsnelheid gewoon instort. Je zult wel gelijk hebben hoor :D

Ik had van snelheidsproblemen ook last toen ik een etech router had.
Ik weet niet welke versie router je hebt maar ik had er eentje vanaf het begin.
Toen ik een andere router moest hebben omdat ik draadloos ging, die deze router niet aankon, ging bij mij de snelheid met sprongen omhoog en ook stabieler.
Ik heb nu de linksys wrt 54g.

Weet niet of dit hier van toepassing is maar is wel iets om even te bekijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan