internetsnelheid vraagj

Status
Niet open voor verdere reacties.

bergwout

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Hallo,
Ik heb een vraagje over de snelheden van download snelheid want volgens speedtest.net heb ik 3 mb download per seconde( ja ik weet het is traag).
en ik weet ook dat met downloaden dat nooit gehaald word bij mij moet ik blij zijn als hij de 380kb/s haalt alleen nu ben ik aan het downloaden en nu wisseld de snelheid tussen 400 kb/s en de 1000kb/s(1mb/s).
Is het mogelijk om altijd zo snel te downloaden want ik zie nu dat het mogelijk is maar hoe?

je bedoelt met limiet, maar op uploaded.to heb ik premium account en dan is onbeperkte sneleheid en dan komt hij niet hoger dan 380kb/s en nu download ik iets met media get maar dan gaat hij gewoon sneller

mmmmhhhhh..... dan wordt het moeilijk.
ik kan je nu even niet helpen :(meschien imand anders

edit: iik ga wel even op internet nussen

dat ligt ook aan de site waar je het vandaan haalt

Nee hoor, bijna elke site heeft minimaal 1 Gbit/s verbindingssnelheid.
Dat ligt aan de kabels in de muren en onder de grond.
Hoe verder je van de provider vandaan woont, hoe trager het word.

ja klopt, maar hoe komt het dat via dat torrent programma wel ruim over 380kb/s kan en via mijn browser niet? en die 380 kb/s dat is al heel lang zo en is echt maximum wat ik overal haal behalve bij torrent progje want daar veel meer

Dat komt omdat een BitTorrent-programma gebruikt maakt van leechers, seeders, trackers en DHT.

maar dat gaat toch ook via internet want als je internet uitschakelt kun je ze ook niet meer downloaden, en met utorrent kwam ik ook nooit hoger als 380 kb/s

Omdat er seeders en leechers zijn gaat het sneller.

ja dat snap ik ook wel maar waarom gaat hij door leechers en seeders sneller, want ik denk dat dat gewoon even snel is als internet via de browser downloaden omdat het allemaal internet is, of moet ik het vergelijken met een snelweg en een bebouwde kom straat?

Hoe meer mensen een torrent downloaden, hoe sneller het gaat omdat er onderling data van die torrent word verzonden.

maar dat gaat gewoon via dezelfde internetverbinding die overal maximaal 380 kb/s haalt

Klopt.
Maar in de praktijk gaat torrent downloaden sneller dan een web browser.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan